lördag 11 juni 2016

Ältandet av livskunskap som ska fastna i mig...




Tack till alla själar som vågar och inspirerar <3
Dessa böcker var så klockrena och igenkännande med vad jag jobbar med och alla budskap man får till sig som liknar vad andra får.
Man får liksom bekräftat att man går åt rätt håll på nåt vis.. att man verkligen följer den där innersta rösten.
För hur coolt är det inte att få till sig saker på olika vis och som visar sig göra hur mycket gott som helst i ens liv.. bara genom att lyssna på sitt sanna jag och vara medveten om saker man i vanliga fall aldrig är medveten om.
Att se med "nya" ögon.. sin själs ögon.
Att må bra i det lilla och det mest tysta och ensammaste, och få känna så starka känslor genom det.
Men oj vad mycket det finns att träna på :D

Har levt i total förnekelse av livet och mig själv.
Inte lätt att bara förändra allt man med hull och hår gick in i trots att man visste att det egentligen inte var rätt.
Därav mitt sökande som barn... och mycket tankar och känslor...
Till viss del var det rätt då min livsväg skulle innehålla det jag behövde lära för att förstå osv.
Man utvecklas och går förhoppningsvis utanför den box man tror att livet finns inom.
Att inte följa den norm, den mall som vi människor är satt inom för att vi inte ska lyssna till oss själva utan istället till de som vill styra oss i deras led.
Jorden är rund och inte platt, eller hur är den egentligen?
Universum är oändligt och utvidgas ständigt.
Har växt upp med att försöka få fram det jag visste och vi alla vet, men av rädsla inte vågar uttrycka pga hån eller de linjer vi ska följa för att inte stå ut ur massan.
Min kropp varnade mig ständigt när jag gick emot mig själv och levde som samhället vill att vi ska leva, och tillslut hade jag inget annat val än att lyssna på den.
Så här står jag idag, med olika faser som har passerat, olika steg i utvecklingen och påminnelser som ständigt flödar.

Vi har växt upp i en värld där allt som vi inte kan förklara, allt som är lite annorlunda mot det vi blir matade med är flummigt, dåligt och ibland oacceptabelt.
Är det fel att lyssna på vår ursprungliga röst?
Är det fel att må bra i kropp och själ och vara lycklig för ingenting?
Är det fel att känna så mycket för allt att man nästan spricker av olika känslor som empati, kärlek, lycka, glädje osv osv.
För när jag är där och är sann med mig själv så finns inget hat, ingen sorg, ingen vrede, ingen frustration, inget dömande osv.
Jag bara är i en enkel och harmonisk värld.

Vi blir styrda hur vi ska tänka och tycka från det vi föds.
Vi styr hur våra barn växer upp och blir.
Vi och omvärlden.
Vi skulle lyssna på våra barn och låta de få bestämma vad de vill bli, låta de få ha kvar deras egna tankar och tyckanden från början, skona dem från mycket av den negativitet som vi ständigt under dagens alla timmar matas med genom media, spel och oss själva, låta de gå sina egna vägar och inte följa vad vi tycker eller vad flocken i samhället gör.
Bara följa deras innersta känsla/intuition och lyssna till deras egna sanna jag.
Tror mycket skulle vara annorlunda då.
Allt har en mening av det som händer och vi alla har olika livsplaner.
Känner att världen skulle må bra mycket bättre och vara mer harmonisk om vi bröt lite mönster och förändrade det som går i arv sen långt tillbaka.
Vi behöver positivitet och ett varmare flöde bland oss alla.

Det är svårt att helt tänka om för människor som inte vill se längre än den box vi lever i, men en dag kanske en händelse i livet gör att det förändras.
För vi är ändå ständigt under träning och lärande på våra egna livsvägar.
Vi utvecklas olika hela tiden.. men är i en gemensam skola.
Det om något är häftigt.



Ofta behöver jag pausa och trycka bort omvärldens strategiska obalanserade flöde.
Det är som att rehabilitera sig från ett missbruk på något sätt.
Vet att det låter dumt, men det är ett hårt jobb att förändra det djupt rotade som jag skadade mig själv med.

Men resan vi gör är magisk, och jag njuter av att vara på den.
Den är dessutom helt gratis och vi har själva noga valt ut den på egen hand :)

Önskar er en riktigt härlig kväll :*

<3
      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar