torsdag 2 juni 2016

Att låta sitt hela jag.. sin egna energi få finnas och spridas åt alla håll...


Att vända baksidan till eller låta den få finnas...
att se och känna lite mer än det man har framför näsan...
att låta sin rymd, aura, sin energi ta plats åt alla håll för att kunna andas och släppa ut det som gör en dålig...

Nyss hemkommen från den holistiska yogan där jag verkligen släpade mig till mattan för att komma mer i balans.
Det var tungt inom mig idag, men när jag låg där så lättade jag från min egna kropp och svävade där ovanför.
Var fullt medveten och vaken var jag var, men min själ behövde ta sig ur för en stund.
Känslan är så ljuvligt skön att vara i.

Att jobba med det invanda mönstret där smärtor, människor som tar ens energi, rädslor osv osv gör att vi låter vår energi dras ihop runt oss eller vid vissa delar gör att vi kommer i obalans.
Vi måste låta vår rymd, aura eller energi (kalla det vad som) utvidgas eller bara finnas.. stor som liten, men den ska finnas.
Vi behöver inte alltid ta oss fram för att vara med överallt eller fara för fort fram, det är okej att vända baksidan till för att komma till ro med sig själv och att ofta stanna upp för en stund. 
Att slappna av i bäckenet, diafragman, bröstet, halsen, bröstryggen osv för att låta andningen ta plats.
Att låta den få flöda för att slippa dåligt mående i olika former..
Våga släppa taget och förstå att känslan just bara är en känsla, ingenting är farligt och det är inte Vi.
Vi vågar släppa våra spänningar för ingenting gör oss illa.
Våra smärtor växer när vi i rädsla tar till oss det och tar in känslan som skapas av våra hjärnor till stor del.. rädslan ja.. det invanda mönstret... omedvetenheten...
Smärtor kan försvinna när förändringen sker och vi tillåter oss att bli medvetna och känna var vi sätter stopp för vår egna energi att finnas då vi bygger in den i våra murar.. där stoppen finns.. av rädslor eller annat.

Jag skrev tidigare om mitt stängda hjärta b la (chakraenergin), hur mina murar har byggts upp både frampå och bak i bröstryggen och i min hals då jag varit i osanning med mig själv osv.
Hur stelt mitt bäcken är där allt skit samlas som frustration etc.
Att min andning ofta är ansträngd och spänningar finns i både mage..diafragman, bröstet, halsen, rygg.. ja i stort sätt hela kroppen.
Då jag har lagt på mitt skydd för Allt av rädsla för att må ännu sämre av omvärldens och livets destruktiva energier och leverne, triggningar och rädslor för sorg, besvikelser och smärtor.
 Dragit in min egna rymd som slukats av min hud och mitt inre.
Men jag har forskat på mig själv då jag lärt mig blivit medveten om det.
Som för någon vecka sedan när jag tog modet att släppa skyddet och vidga min rymd.
Jag lät mig släppa in andra och jag lät mig släppa ut Mig själv.. öppna upp lite.
Det häftiga är att det verkligen fungerar när man testar hur våra energier påverkar oss och vår omgivning.

Jag tog mig igenom yogapasset med tryck på några av våra meridianpunkter, försöka låta allt slappna av och inte kniipa där vi kvinnor blir tillsagda att göra allt som oftast.
Slappna av...utvidga... stänga... andas.. och låta allt flöda.
Öppna baksidan av kroppen där vi ofta inte låter vår rymd få finnas.
"Andningen" behövs överallt och inte bara genom näsan.
Träna på att låta rymden vara lika stor runt om mig för att kunna må bra.
Och försöka att inte svimma av min urlakade kropp och oron som har fått min kropp ur balans.
Tacksam återigen och tacksam att jag lärt mig att vara medveten om min kropp och energier.. mer finns att lära.
Det behövs bara någon som ibland påminner och ger en en liten push att träna mer för att snabbare hitta balansen och flödet igen.
Träning träning.. vem sa att det ska vara lätt när man har gjort så fel under så många år ;)
Men jag älskar´t!!
Jag kommer igen.

Puss på er :*

<3 









    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar