onsdag 1 juni 2016

En sådan där underbar söndag...



Min lilla familj som betyder så mycket för mig.
De som alltid ställer upp och de som alltid finns där.
Det blir endel tok och skratt när vi gör våra utflykter, som i söndags när vi firade både morsdag och mammas födelsedag på Söder i Hufvudstaden.
Fick träffa brorsan med hans fina sambo också lite kort :)
Hornstullsloppisen som samlar så mycket olika sorters människor och där glädjen sprids med vinden i alla gränder.

Att sitta i solen och titta på alla dessa själar, äta en god vegansk BBQ pulled-"chicken" till livemusik är njutningsfullt.
Att Leva är livet och livet levs numera genom öppna ögon, öron som vill lyssna och doften jag tar in i varje andetag.

Börjar öppna mitt hjärta mer och mer för allt...
Och mer och mer börjar jag även rikta min blick åt det andra könet, för nog fanns det gott om män där alltid :D
Kanske skulle investera i ett tält och bosätta mig i en park i Hornstull för att se alla dessa som inte verkar finnas här hemma haha... skämt åsido.. dottern och jag har samma smak, eller vi dras till samma energier, så kul :D 


En del av morsdagspresenten jag fick av dottern.. helt underbar <3
Jag som predikar om att detta inte behövs ges till mig, just för det hon ger mig varje dag... sin tid, allt hon delar, pussar och kramar som är det viktiga.. som är kärlek.

Behöver ingenting annat.
Hon gav mig även den där stenen... citrinen..
Citrinen kommer med positivitet, skratt och lek, att bryta sina mönster, ger omgivningen ett starkt skydd då den absorberar, skingrar och omvandlar negativ energi, öppnar intuitionen, bringar överflöd och framgång, skänker glädje, avlägsnar destruktiva tendenser och stärker självkänslan och självförtroendet och göra upp med det förflutnas begränsningar b la.
Den är bra på att motverka kronisk trötthet, detoxifierar blodet, ökar blodcirkulationen, stimulerar matsmältning, mjälte och bukspottskörteln, aktiverar tymus, balanserar sköldkörteln, stärker nerverna, mildrar förstoppning och balanserar hormonerna b la.
Chakra: Solar Plexus

Välbehövlig, och just nu behövs all stöttning som finns av universum...


<3

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar