tisdag 21 juni 2016

Har inte riktigt något att säga...


Fullmånen var här, den ovanliga sorten som sker i närhet till sommarsolståndet och befann sig mittemot solen.
Det kom med det positiva och att vi ska tänka på Allt det fina vi har i livet, att Se.. Känna.. vara lycklig för det lilla till det stora... lära och utvecklas.. förändra..
Jag började dagen igår med yoga, ett chakrapass jag drogs till.
Släpp och rensa.. öppna hjärtat.
Kändes ljuvligt.
Sedan blev det åter rensning på olika plan.
Vissa av våra kristaller fick ligga i månljuset för rening.
Salvian kom fram och jag rensade med den vår lilla boning från negativa/destruktiva/dåliga energier.
Det behövs ibland, att tömma allt för att åter få balansen och det ljusa.


Det känns tystare i huvudet än vanligt och har gjort under en tid.
Jag jobbar på med mitt inre och tankenskraft... hur tankar kan göra en destruktiv eller bestämmer hur man ska må.
Jag är så medveten nuförtiden efter all tid jag spenderat ingående vad mina tankar och känslor gör med mig och hur mitt beteende blir mot andra och mig själv att det är lättare att förändra dessa nu.
För jag tänker oftast att Livet bara är... Vi bara är...
Vi dör inte av vad andra tycker och tänker då vi alla oftast är obalanserade eller bara är olika med vissa saker.
Vi dör heller inte av att något går sämre för oss, för Allt har en mening.
Jag tycker bara allt detta är så intressant.
För ju mer man lär sig att tänka och se utanför boxen och lite djupare, och förändrar/bryter mönster inom sig själv så/ i livet, så märker man att saker och ting blir annorlunda och till det bättre.
Det praktiska arbetet väntar jag på... det inom en relation till en partner.
Jag ser så mycket framemot att se hur mycket mer jag kan lära om mig själv och andra... i arbete med andra människor då i t ex en relation.
Just för att så mycket blir starkt emotionellt och mycket speglingar, triggningar och präglingar kan komma fram till ytan.
Mer träning och mer att få bort på djupet.

Såg nyss sista avsnittet av den andra säsongen av det amerikanska "Gift vid första ögonkastet".
Både så underbart med kärlek så tårar rinner och samtidigt så nyttigt att ta del av allt arbete det är i att vara i en relation.
Det är inte bara att tro allt löser sig om man är förälskad.
Man måste kommunicera, vara öppna för varandra, dela alla tankar och känslor, 
och ha den där gemenskapen... vara ett team helt enkelt.
Fantastiskt vilka resor det är i livet.
Och jag är överlycklig över både de bra och dåliga jag har haft.
Tacksam över lärdomar som gör att man utvecklas och hittar en ännu större lycka/glädje och kärlek till allt :)

Sen alla dessa stunder med dottern sittandes på golvet, med en gosig kanin bredvid som alltid vill vara med oss och då vi kan prata djupt om saker eller om allt och inget hur länge som helst.
Vi satt flera timmar vid vårt köksbord igår och pratade om mina gamla minnen (det lilla jag fortfarande minns haha) , saker som skett och hur mycket man egentligen har varit med om.. så mycket erfarenheter, nästan som en film haha.
Men jag ser eller känner inte dessa som något jobbigt, bara som något som har varit, inget som stör mig alls.. vi skrattade och hon älskade att få höra på mina berättelser.
Tänk att så mycket bara ses som en komisk film nuförtiden, för det är så jag känner det.
Mysko känsla men otroligt skönt att det inte tär på mig längre.
Jag har släppt... och säger bara Tack för äventyren både i den yttre och inre världen :D

Nej jag har inget direkt att säga ;D ... jag bara finns och mår bra i det som är.

<3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar