torsdag 23 juni 2016

Hur mycket kan man njuta i njutandet...



Att njuta av att bara vara, det är grejer det!!
Mer sånt borde finnas i allas liv för hälsa och välmående.
När man lär sig att lycka inte handlar om att göra saker hela tiden eller att vara runt en massa människor.
Det kan vara svårt i det samhälle vi lever i, men att försöka vara i det tillståndet lite då och då är bland det bästa som finns.
Det finns inga hinder i kroppen, inga känslor som kväver en och det känns som man bokstavligt talat är ett med naturen eller luften som omger oss.
Allt som kan dyka upp låter man sväva iväg och använder sinnena till att vara precis där man är... mindfulness... helt tom och lätt.
(Trots att mitt fysiska jag kände mig som en uppstoppad korv då "kvinnoveckan" snart är här och slaggprodukter/förstoppningen/vätskan åter tagit sin plats.
Härligt det!! :D )

Försöker klura ut hur jag bäst kan minska på vätskeansamlingen som blir när inte systemet på insidan fungerar som det ska.
Det tar tid att även få tarmarna/matsmältningen att fungera.. att tunntarmen gör sitt jobb och sen även tjocktarmen.
För mig fungerar det inte och ama/slaggprodukter/gifter samlas för att sen föras ut i kroppen.. i blodet.. även syret verkar inte ta sin plats i min kropp som det ska.
Bakterierna i blodet/kroppen jag hade förut när jag var inlagd och nära på att dö berodde på detta och därför viktigt att läka.
Min vata (inom ayurveda) tar tid på sig att bli balanserad och jag vet att det gick bättre med balanseringen i Indien.
Min pitta är dock mer balanserad nu än tidigare och min rosacea syns knappt som förut eller känns inte längre pga det.. peppar peppar..
Jag jobbar ju stenhårt med att bli i harmoni med mig själv och min kropp och det händer små grejer hela tiden :)


Dåtid.. Nutid.. Framtid..

~ Var öppen för nya möjligheter, Tillåt dig själv att slappna av och släppa taget, Prova något nytt som du alltid velat göra...

~ Det värsta är över nu, Närma dig en ny situation eller ett nytt förhållande med positiva förväntningar...

~ Människor du älskar som är i himlen säger "Hej, jag älskar dig!", Lägg märke till och tro på de upprepade tecken du får som försäkran att du är på rätt spår, Ha tillit, Följ de tecken som leder dig mot ditt hjärtas önskan...


Tackar och tar emot <3
Allt stämmer hela tiden, och varför fortsätta bli häpen över det?! :D
Jag fortsätter min underbara resa med allt som kommer in i mitt liv och allt som bara kommer flyktigt.
ALLT har en mening.

Dottern fortsätter sitt sommarjobb med fairtrade som är klockrent för henne.
Underbara människor som hon får vara med varje dag, och känner sådan stolthet och värme när hon berättade att hon var en av två som var favoriter till jobbet.
Hon trivs, jag trivs och återigen, Allt har en mening.. ping!!

Och imorgon är det midsommar.
En tradition som egentligen inte betyder något längre för vare sig mig eller dottern.
Det är glädje, vackert med majstången och annat samt en gemenskap om man vill, men sen då?
Vi kan fira var dag om vi vill.
Traditioner är väl till för att brytas också va? :D
Som med så mycket i våra liv så har vi tagit steget tillbaka med sådant.
Dessa traditioner leder ofta oss människor till stress, press, krav, rädslor (för barn med missbrukarföräldrar eller dylikt) och till något som ses som ett måste för så många.
Gillar inte ordet Måste.
Försöker få bort det ur min kropp.
Men vi tar troligtvis med oss föräldrarna till detta firande en stund eftersom ja traditioner är traditioner.
Eller som för mig, jag älskar att titta på människor, se glädje bland andra och komma utanför mitt hem för en stund :D

Rensningarna i vår boning börjar ta slut.. hur mycket kan man ha som är onödigt fast vi inte har mycket? :))
Man tar grejer och sätter sig ner så jag samtidigt får vila min kropp.. det minskas och minskas..
Vi pratar ofta om och inspireras av de människor som säljer och ger bort allt de äger för att leva minimalistiskt och kunna bosätta sig där de mår bra i själen.
Saker är inte lycka och jag som varit shoppingberoende och så fäst vid saker börjar sakta förändra mina tankar och känslor för det.
Det är ljuvligt och man känner sig så lätt.
Dottern påpekar hela tiden att vi inte kommer få med oss grejerna när vi ska flytta ut i världen haha.. ja det är vår dröm att få bo där klimatet gör oss välmående, där vi känner oss hemma och inte känner frustration över det som vi svenskar ofta gnäller på... vädret.
Jag älskar dåligt som bra väder, men min kropp älskar inte kylan.
Det är liksom inte jag och det är svårt att förklara det.
Vintern är vacker och jag skulle älska kylan om min kropp inte varnade så mycket när den tar över min kropp.

Kan tidigare liv ha med detta att göra tro, eller bara obalanserna?
Vem vet..

<3
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar