lördag 18 juni 2016

Jag bryter mig loss....



(Den naturliga hostmedicinen etc är nu klar.. granskottsirapen.)
Dagarna går och saker tas tag i för att slippa ha de liggandes där på insidan som en börda.
Sen lever jag också med det jag mår bra av och mitt arbete med mig själv.
Ja dagarna bara går...
Står fast i att leva i sanning med mig själv och mot andra och det tas emot rätt bra trots att vissa ibland fortsätter i det gamla spåret.
Men Jag vill inte leva så längre med något.
Vill vara fri i själen, fri från lögner och sådant som att gå emot sig själv.
Och att fly från elände och sådant som man mår dåligt av eller göra sådant som man inte vill att andra ska göra mot en själv är ingenting jag vill ha i mitt liv längre.
Vill leva i passion och glädje.
Att inte behöva fylla ut ett tomrum med skit.
Det här gäller med allt i mitt liv.
Vi människor är ju som sagt komplexa och det tar tid och kraft att förändra något som vi alla oftast går emot.
Vår själs röst, våra destruktiva obalanser och vårt starka ego.
Nåja...

Här hemma har jag en sann kärleksspridare i Luna och min fantastiska dotter.
Jag hoppas innerligt att vår lilla gos läker med vad det än hon har och som vi inte fått svar på.
Hon är pigg, gosig och full i bus så detta är väldigt mysko.
Jag har hopp.

Jag njuter av skogsdoft då några promenader har avverkats i skogsspåret.
Plock av växter till mat för både kanin och mig fortsätter och en daggkåpsolja ska tillverkas för eksem eller dylikt.
Just nu är jag bara överlycklig över att varje dag tänka på allt vardagligt jag kan göra som jag aldrig kunde förr eller som jag gjorde plågad av alla smärtor och starka symptom.
Allt slit med lärande och förändringar gör faktiskt skillnad.
Jag läker... om så sakta, men jag läker!!
Inga kemiska läkemedel till hjälp, bara genom mig själv, genom naturliga örter,- växter och så rena råvaror som möjligt i kosten.
Att lyssna till sin Egna kropp, så viktigt det är.
Något som egentligen inga läkare låter en göra.

Jag har sagt det förr och jag säger det nu...
Jag Älskar Livet.

<3

  

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar