tisdag 21 juni 2016

Magi... Liv...


Så här kan jag känna...
Den värld och dimension vi lever i blir mer och mer suddig för mig.
Det är en osund miljö och jag längtar hem.
Till ett hem där vi inte är som manipulerade kopior av vårt verkliga jag.
Som i filmen "Världsrymden anfaller" från 1978 :D
Ofta behöver jag bara vara i ensamhet.. tystnaden för att tanka på mer energi i min energikropp för att klara att leva här, märkligt att det ska behöva vara så..
Bara vara i acceptans och flöda med i det som sker utan att lämna sin själ.
En dag i helgen som var fylldes min kropp och mitt huvud med låtarna "Blott en dag, ett ögonblick i sänder" och "Drömmen om Elin" helt plötsligt..
Närvaron av mina morföräldrar och farfar x2 fanns hos mig för en stund.. underbart var det <3



Luna vår lilla ängel, hur söt får man bli?! :D
Lite god veganska luncher har det blivit... som denna med grönsaksbuljongris med cashewnötter (viktigt att blötlägga nötter och frön innan man äter eller tillagar dessa då de innehåller fytinsyra och enzymblockerare.
Fytinsyran gör att vi inte tar upp näringen som vitaminerna och mineralerna, det som är viktigt för oss för att kroppen t ex inte ska bli sur.
När blodet blir surt använder kroppen mineraler ifrån benstommen istället, och det kan på sikt leda till benskörhet och mineralbrist.
Sen är det en hel drös annat som påverkas i kroppen...)
  samt ångkokta och ugnsrostade grönsaker, och till det en riktigt mumsig hummus.
Röror kan vara det godaste som finns.
Man kan ha det till så mycket, även som pålägg eller som dip till chipsen.. slurp.

Bara älskar mat, och drömmer om en naken kock som är en öppen själ för Allt samt vegansk/vegetarisk matlagning ;D
Drömma får man tills drömmarna dyker upp i ens liv eller man skapar dem själv ;)

<3  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar