söndag 26 juni 2016

Ni vet en sån där dag...




Igår njöt jag för fullo av solens heta strålar och värmen som gjorde min kropp gott.
Stack ut med min målarväska utanför husknuten till min älskade skog och min kraftplats för att tanka energi och balanseras bland en massa smådjur, träd, växter och såklart naturens goda doft.
En långpromenad innehållande prat och skratt med den bästa jag har hann jag också med denna lugna "ta dagen som den kommer" dag.
Ni vet när ni går och känner en sådan god doft lite här och var men inte vet var den kommer ifrån..
Vi hittade källan till den, en vacker vit blommande buske som fick sig många besök av våra nästippar.
Man kan liksom inte sluta dra in doften :))

Det där med VedicArt... att inte tänka när man målar, bara låta handen och känslan styra vad det blir och vilka färger som används.
Att låta sin inre själ komma till tals... älskar det!
Ja så nu vet ni hur jag har det i mitt inre, vad som händer och sker på min resa ;D




På midsommaraftonen blev det ingen plockning av sju sorters blommor detta år för att lägga under kudden, men natten kom ändå med en dröm då en man var med.
Jag kommer dock inte ihåg så mycket just nu, men minns den starka känslan av trygghet som var.
Så fort mannen var i närheten så kom den känslan.
(Ofta betyder det inte att  just den mannen som var med i drömmen är "prinsen" i ens drömmar.. alltså de människor som är med i drömmar..
Ibland får man tyda vad just den personen har för egenskaper osv för att kunna tolka in vad allt betyder för ens liv eller det man behöver bearbeta/jobba med etc.)
Precis så vill jag känna en dag bredvid någon.. trygghet, tillit och såklart riktigt djup kärlek.
Att få krypa upp i en varm famn som energin flödar i.
Den sprakande energin som sammankopplar oss.
Men just nu mår jag riktigt bra.
Jag har hittat hem till mig själv och behöver ingen annan för att känna mig lycklig.
Det är skönt att känna så då ingen eller ingenting ska behöva finnas för att man ska må bra.
Bara kunna vara i sin ensamhet och känna kärleken och lyckan är något jag har jobbat med under dessa år.
Att vara beroende av något yttre gör inte en sann lycka, bara det man skapar från sitt egna inre.. sin själ.

Men som oftast vi alla önskar är det att finna den där.. just den där själen som låter ens hjärta slå extra slag.
Dock är mitt hjärta varmt sen länge, en glöd som nog aldrig kommer att släckas.
Men det är precis så det ska vara... kärlek dör nog aldrig, bara vårt ego som tar fram skölden för att slippa känna.
Känslan i hjärtat som är det största vapen vi har.
Det som kan skapa fred och harmoni i världen.
Vad är vi så rädda för?

Idag är det mysväder... lycklig.
Min kropp har talat till mig från vertikalläget och jag lyssnar uppmärksamt.. svarar med ett  leende, Mmm du och jag.. vi kan vi.

<3




  




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar