torsdag 14 juli 2016

En dag efter en annan som kommer och går i mitt liv...


( Nu blev det lite sköna soppor och annat som fick bli min mat under några dagar.. egengjorda och rena utan gifter ;) )

För några dagar sedan kom känslan tillbaka.
Låg i väldigt intensiva magsmärtor som tillslut gjorde mig väldigt borta av utmattning.
Stor del av dagen låg jag på akuten då de endast gjorde provtagning och gynekologisk undersökning med ultraljud.
Min underbara dotter tog ansvar för Allt, och jag är så tacksam att hon fanns där som mitt stöd och hjälp med förklaringar till läkare osv då jag inte ens kunde ta mig till toaletten själv och ibland ej kunde prata ordentligt :D
Minnena tog mig tillbaka 6 år till min allvarliga blodförgiftning och jag ville bara ha ett svar.
Jag förklarade hur mina organ och hur mitt system inombords fungerar eller ej fungerar rättare sagt haha men det var som att prata med sig själv.
De hade inga svar, de sa att det kan vara det och det... men inga svar kom och ingen röntgen blev gjord som en av dem jag träffade sa att jag behövde om inte ultraljudet visade något.
Två läkare sa bara att det var ett missförstånd och röntgen inte görs.
Jag blev tillslut hemskickad med svåra smärtor och inget annat.
Har nu gått några dagar med småfeber och diverse andra symptom och blivit lite bättre, men något är ju fel i kroppen.
Den varnar mig, så tack för det.
Det är lite spännande och intressant detta med hur våra egna kroppar fungerar :D
Efter år av att förstöra min kropp då man byggde på obalans efter obalans så är jag inte nå förvånad att allt måste upp till ytan innan det läks.
Det tar tid att läka, men det är så det är :)

I min värld kommer det alternativa finnas i vår sjukvård.. samarbete och kunskap.
Inga pengar kommer styra om de ska hjälpa eller inte, och med vilka undersökningsmetoder som behövs.
Alla ska ha tillräckligt med kunskap om hur ämnen, sinnet.. ja allt i livet kan påverka våra kroppar och hur. 
Alla läkare och sköterskor kommer förstå och prata om hur våra kroppar fungerar och hur just vi enskilt fungerar och vad vi har obalanser med.
I min värld kommer de undersöka tills de hittar problemet till att kroppen varnar.
Ingen patient ska behöva uppsöka svaret själv... utan trygghet och tillit ska finnas när blottade, svaga och sjuka människor kommer in för något och behöver hjälp.
I min värld kommer vi vara balanserade och själva lyssna på våra varnande kroppar innan det går för långt.

Jag är tacksam och glad för dessa smärtsamma dagar ändå.
Ja faktiskt så är jag det.
Jag har lärt mig känna små små saker min kropp vill ha sagt.
Min stora stora fobi för nålar och sprutor fick jag träna på då jag för första gången kunde se på min droppnål där den satt i skinnet.
Jag fick ingen panik när prover togs i min arm och ingen hyperandning eller svimningskänsla.
Det enda jag tänkte på förutom de jobbiga smärtorna :D.. var att min kropp är inte Jag.
Min kropp är bara mitt skal och inget annat.
Det hjälpte mig och jag är överlycklig och stolt över hur långt jag har kommit med mig själv.
Det är långt kvar och ingenting kommer bli slutfört helt någonsin, men jag jobbar på det,och jag känner så mycket hopp och positivitet.
Jag är tacksam över att människor vill utbilda sig och hjälpa människor och jag hoppas bara att vi i världen kommer längre i detta.
Några länder har redan börjat med samarbetet :)

En dag i taget, och jag lever fortfarande med kärlek och lycka.
Nu fortsätta att leva i det som är och det man tycker om.


<3
   


   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar