söndag 31 juli 2016

En helt vanlig lördag...



Efter vila och balansering så kom lördagen med ännu lite mer av det och städning av både delar av hemmet och mig själv.
Men även med drömmar under natten med ännu mer bearbetning, detox av det äckliga skitpulvret "Triphala" från Indien och en renande frukost med mina ädelstenar för dagen.. rökkvarts och sodalit.., balanserande pittate i sommarvärmen, en grön smoothie, hett citronvatten för att basa kroppen, ge en bättre matsmältning och detoxa kroppen samt lite extra tillskott av järn och B12/folsyra och andra B-vitaminer från "Innate Respons".

Jag känner när det är dags för lite mer rensning då slaggprodukter/ama i kroppen gör att jag får en liten svidande känsla och att jag känner mig uppstoppad uppe i magen då problemen börjar i tunntarmen.
Vätskan blir jag inte helt av med då jag ej gjort lavemang sedan jag var i Indien.
Den känslan efteråt och då kroppen tunnades ur pga all vätska och skit som försvann var oslagbar.
Så många kilon som det ger är helt otroligt.
Mycket som ska balanseras för att vätskan och ama inte ska ta över mig.. det får ta tid helt enkelt.

Jag är glad att jag nu klarar lite utan att få dessa starka symptom som jag hade i så många år.
Men jag vilar och balanserar mina dagar mycket.
Det som har gjort mig bättre är b la att vara sann mot mig själv och lyssna på Allt som sker i kroppen och utanför.. ibland går det bra och ibland lite mindre ;))
Förändring, bryta mönster, välja bort destruktiva saker som nyheter osv, prioritering (genom att bli sann mot sig själv) och att Leva i acceptans, förlåtelse, lycka, tacksamhet, balans, glädje, positivitet och vara i Alla mina känslor som kommer.
Skriver detta som några tips för alla som går med sjukdomar/symptom/obalanser för att kanske ge lite hopp om att det går att läka.
Olika snabbt dock beroende på hur mycket och länge man har gått med obalanser.

Vi ska ju Leva (ett välmående liv med allt det vi vill.)
Så släng inte bort det med något som gör oss illa.

<3





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar