fredag 1 juli 2016

Filmer och lite tankar...






Lite filmtips igen.
Vissa berör otroligt mycket och andra är tänkvärda på sitt sätt.
Fightingfilmer har sina sidor... gillar inte om de skadar varandra, men samtidigt har de en massa tänkvärda delar också.
Jag kan se det som konst i vissa fall.. vad en människokropp kan utföra.
På vilket sätt beteenden utspelar sig i varje individ och varför.
Förr när jag var riktigt destruktiv ville jag vara en av dessa som fightades pga all destruktiv ilska, frustration osv jag hade inom mig.
Min dåliga självkänsla b la som behövde visa genom "starka" utåtriktade beteenden att jag var någon, att jag behövde hjälp och att jag klarade den biten själv genom min egna styrka.
Men då genom den fysiska.
Vissa obalanser utspelar sig genom att vara "våldsam" på olika plan, men utan att vilja skada.. den enda man vill skada på ett sätt är sig själv.
Fly från det onda och det man inte orkar med inom sig själv eller i livet.. genom smärta eller det hårda/ruffa.
Att vara ett offer men samtidigt en människa med superkrafter som vill visa att man finns och ingen kan rå på en... svårt att förklara :))
Men samtidigt behöver det inte vara en obalans man har om man tycker om det lite mer tuffa.. allt behöver inte vara lugnt och rosenrött :D
Man måste bara tänka efter ordentligt, varför gillar jag det här egentligen osv, vad händer inom mig.. tankar och känslor etc...
Sålänge ingen eller en själv kommer till skada så behöver det inte vara osunt.. beror på hur man ser det.

Önskar er en riktigt fin helg med att lyssna på er själva och göra precis det som Ni vill och behöver :*

<3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar