tisdag 26 juli 2016

Min morgon...



... när jag vaknar och får upp tankar på mina drömmar, blir som en film då jag tar bit för bit.. scen för scen och pusslar ihop vad allt kan betyda.
Det är riktigt spännande.

Släpper ut lilla Luna som glatt kommer och pussar godmorgon med min näsa djupt nedborrat i pälsen.
Hon följer mig som en svans när jag öppnar balkongdörren och hon skuttar ut.
Vi tar våra platser och dessa mornar har varit riktigt sköna med andningsövningar (pranayama), meditation och få mjuka upp min stela morgonkropp.
Luna vill gärna slicka mina armar och ben när jag börjar komma djupare in i meditationen, men det är kärlek och det står jag ut med ;)

Trots att jag har slarvat endel med yogan, så känns det ändå bra att jag har mina stunder under dagarna där jag tänker på andningen, flödet, mitt skydd, vad jag sänder ut, vad jag  väljer att ta in, att göra någon asana (övning) lite här och var när det behövs och hur mina tankar.. sinnet är.
Det har hjälpt mig otroligt mycket i mitt läkande och att jag mår så bra i mig själv.
Inte bara kosten och allt sådant.

Idag kände jag för första gången glädje och lite spänning över mitt åldrande.
Under tandborstningen framför spegeln funderade jag över hur min hårfärg skulle se ut om jag sparade ut min utväxt.
Det ser silveraktigt ut i det mörkblonda och jag blev faktiskt glad.
Jag såg det vackra i det.
Sen att jag känner mig som 20 är en annan sak och jag mår inte dåligt överhuvudtaget över att åldras, jag tycker om mig själv.
Trots att det ibland kan dyka upp några gamla tankar, men de försöker jag blåsa bort.
Jag är bara tacksam över allt man får lära sig under sin livstid.
Klart det syns på kroppen.. spåren av historia...

Dottern frågade om jag hade sett vad hon hade skrivit på inköpslistan.. en man.
Han kanske dyker upp snart, vem vet.
Jag välkomnar det som mycket annat i mitt liv.
Tar ett djupt stärkande andetag och ler åt solen som börjar gå ner utanför fönstret.
Jag trivs här.

En ny skön natt är snart här och en ny härlig dag att leva i.
Natti

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar