söndag 3 juli 2016

Prat om allt med andra och något helt annat...



Det här med att kunna vara öppen och djup...
Kan vara det mest underbara som finns att dela med en annan person.
Att kunna prata om sådant som känslor, filosoferande, tankar om allt som många kan tycka är konstigt eller löjligt, om livet i stort, universum.. ja det finns mycket.
Men svårt att finna dessa själar för det mesta ska handla om väder och vind och yta..
Det handlar om rädslor.
Jag orkar inte med sådant längre, jag släpper allt mer eftersom man verkligen inte dör av i stort sätt något och ingenting händer heller.
Bara släppa taget och leva i det som innehåller så mycket som vi inte ens kan se eller ibland uppfatta.. än.
kan komma på mig själv att jag samtalar i tystnad med något... vet inte vad det är om det är mig själv eller energier runt om.
Det är tyst men det känns på något konstigt sätt.
Den som så många kallar mystisk.. alltså jag.. har nog lite mystik i sig som vi alla har och lever i haha.
Älskar mystik.. vad det nu är, men ordet är vackert iallafall.

Nu när jag sitter här och tittar på en mumsig sommarlunch vi hade för några dagar sen så känner jag hungern komma.
Får ofta känna in flera gånger om hungern verkligen är hunger och inte ett sug eller ett blodsockerfall.
(Den veganska sommarlunchen bestod av egengjort bröd, ugnsrostade grönsaker och diverse andra växtligheter, toppat med en sås på havrefraiche med vitlök, basilika, örtsalt och peppar. Ekologiskt såklart.)

<3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar