söndag 24 juli 2016

Sommardagar...



Läsa lite och samtidigt låta solen kyssa min hud för en stund.
(Kom ihåg att de flesta solskydd innehåller gifter som Inte skyddar mot cancer etc.
Välj ekologiska och naturliga med t ex titandioxid mm som skyddar bra.
Jag gör egna sololjor och använder Maria Åkerbergs rena och naturliga solkräm.
Det är även ofta väldigt liten skillnad på solskyddsfaktorer så bra oljor/råvaror för skydd och sen vara försiktig är väl det man ska tänka på.)

Sommaren medför ofta en inre stress då den inte är så lång här i Sverige.
De dagar det är sol och värme har vi människor en förmåga att pressa oss själva till att göra så mycket som möjligt ute just för att det är sol.
Många packar ihop familjen eller picknickfilten och skyndar till stranden eller badhuset för att som packade sillar ligga och pressa i solen, och kasta sig i vattnet för att det är så man ska göra när det är sommar och varmt.
Själv vill jag ej ha de där Måstena och för att "det är så man ska göra".
(Missförstå inte detta nu.. det handlar om pressen och hur vi är styrda ofta med tanken och beteenden)
Klart det är underbart att vara vid vatten och göra uteaktiviteter etc, men de är inga måsten.
Jag vill njuta och göra precis det Jag vill just den dagen, om det så är sol eller inte.
Det är okej att mysa ner sig och se en film om man så vill, lika som det är okej att få lite sol som värmer ens kropp :)
Men pressen ska Inte finnas där.

Hör alltför ofta.. nu när det är så varmt är du väl ute i solen?.. Man måste ju bada och grilla nu när värmen är här... osv.
Det är ganska intressant vad inmatat det är alla de där måstena och det som vi lär oss genom åren från andra.

Här hemma gör vi lite som vi vill... det kommer ju fler somrar och vi behöver inte vara där alla andra är... vi kan må bra av att bara vara på vår lilla balkong, sätta sig på en gräsmatta helt ensam eller vara inomhus och balansera sig :D

Det är bara så intressant hur så många människor följer ett visst beteende och har samma tankar om hur vi ska leva på sommaren.
Likaså jag fast jag nu börjar lära mig att det inte finns måsten, stress eller press.
Lycka är att följa sin inre röst och känsla, inte vad vi har intalat oss att vi måste göra.

<3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar