måndag 25 juli 2016

Tar nya steg mot det universum visar mig är det rätta...


Liv... stillhet... det kvarlämnade... tankar...


Gillar verkligen mina nya handdukar i bohemianstyle :)
Nu kom också den mänskliga sidan fram i mig, den som tycker om inredning och som vill bona in sig i sin älskade oas med något som är fint för mina ögon.
Vill hellre ha naturgrejer, sådant som är gjort av naturmaterial direkt från skog och mark eller gamla brädor från äldre stugor osv.
Jag plockar alltid med mig kottar, fjädrar och andra ting från naturen för att jag dras till dem.
Köper inte saker i onödan om man säger så.
Ska nåt in så ska nåt även ut, oftast.

Just nu så ska jag se mig om efter en liten gammal stuga med en liten trädgård.
Helst så nära som möjligt till stan och allt sådant då jag ej har bil eller körkort.
Min rädsla att skaffa en stuga har funnits länge då jag inte vet ett dugg i stort sätt hur man sköter ett hus eller om något går sönder.
Lite vet jag, men ibland kunde det vara skönt att dela sådant med någon, kunna fixa allt tillsammans.
En trygghet på något sätt.
Men egots rädsla ska inte längre få ta över mitt liv.
Så innan vi flyttar till något annat land ;) ... så ska jag nu leta efter den stuga som passar mig att få mysa och utvecklas i.
Det får ta den tid det tar, tar inte vad som helst.. den rätta känslan inombords ska finnas som den gjorde med min lägenhet.
Så alla tips är välkomna.. inga dyra sådana dock :)

<3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar