onsdag 27 juli 2016

Vägar...


Den lilla vägen som alltid fanns när jag på små korta ben varje morgon tog mig till skolan eller med kompisar var ut på våra små äventyr.
Trädens grenar och de långa stjälkarna från växtligheten kunde ibland nå mig då jag gick nära för att titta in i den lilla skogsdungen som fanns på bägge sidor om mig.
Stigen var brant när man med cykel försökte ta sig upp utan att behöva få gå och leda den till vägen som skulle korsas innan hemmets lugna vrå fanns inom synhåll.
Jag minns när vi barn på gatan släpade med oss våra pulkor och försökte hålla oss på stigen när det ibland gick för snabbt på den nedtrampade snön.
Om våren plockade vi våra buketter med vitsippor som vi med lycka gav våra föräldrar.

Ja den där stigen kommer med många minnen som fortfarande känns likadana.
När dessa består så finns det annat som med tiden förändras.
Stigen och dess omgivning är inte densamma.
Känslan av att vara ett med naturen just på den platsen finns inte i lika stor grad längre som i barndomen.
Men den finns ändå kvar, trots förändringar... den där stigen.. stigen som tar barnen in i livet för att skapa minnen som kan tillföra mer än man tror.. stigen som tar de vuxna dit de ska..










Alla dessa böcker och filmatiseringar som jag drogs till i min barndom kan ha att göra med hur jag är och mina gåvor...
Mystiken, det naturliga, äventyren... sanning, kärlek, omtanke, kreativitet och endel starka känslor.

Som John Holland sa i tidningen "Inspire";
"Många säger att de inte vet vad deras gåvor och talanger är, men tecknen har alltid funnits där.
Vad gör du när du glömmer bort tid och rum?
Ritar du? Läser du? Vad älskade du att göra som barn?
Vilka människor tycker du om att vara med?
Vilka böcker känner du dig dragen till?
Allt detta är olika tecken på vad dina gåvor och talanger är.
När du följer dessa tecken, vänder ditt fokus inåt och litar på din intuition kommer din själ vägleda dig genom det uppvaknande (som sker allt mer i världen) så att Du kan bidra på bästa sätt genom att leva din själs syfte."

Precis så är det, och genom att arbeta och tillbringa livet med det man verkligen vill göra och drömmer om så kommer inte bara Du att må bra och leva lyckligt, utan det manifesteras och sår frön utåt med och till andra.

<3

  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar