lördag 16 juli 2016

Vi kan så frön...

Världen har blivit en utsatt plats om vi väljer att se det så för något vi själva skapar.
För mig är världen ombytlig, den förändrar sig ständigt för att vi ska kunna utvecklas.
Händelser sker av olika anledningar och det är just hur vi ser på dem och tar oss till dem på för sätt som avgör hur de utvecklar sig.

Jag gråter och känner stark empati och sorg när människor omkommer eller blir skadade osv.. hela tiden.
Jag känner med dessa människor som skadar andra då jag vet att det finns tragiska och obalanserade orsaker bakom som gör dessa beteenden.
Men ingen som helst rädsla finns inom mig.

Jag har sen väldigt länge valt bort all negativ media som nyheter skapar.
All rädsla, hat och negativitet för människor och världen det kommer med.
Om vi ser psykologiskt i allt detta..hur hjärnan skapar hatet och rädslan när något sker och sedan sår det som ett litet eller stort frö till nästa person och nästa...
Det ger dessa människor mer kött på benen och det ger vår värld mer gnistor till elden.
Och det ger en själv mer obalanser som måste nystas upp.
Man märker verkligen hur mycket alla dessa känslor som hat, vrede, rädsla och frustration gör för en själv, vi behöver dem inte och vi blir sjuka av dem både fysiskt och psykiskt etc.
Jag väljer tryggheten i mig själv och den kärlek och lycka som värmer hela min kropp.
Tänk på att vi bara är här.. vi bara svävar omkring i det som är och kan egentligen inte kontrollera något som helst annat utanför oss än just oss själva.
Vi vill förändra det utanför, men för att kunna styra hur det ska skapas utefter våra önskemål så är det från dig och mig detta skapas det kan inte skapas av sig själv som så.
Så allt handlar och kommer i första hand från oss själva.
Energier vi ger ut till omvärlden skapar vår värld.
Så vi väljer hur vi vill leva.. i rädsla och hat.. eller med kärlek, harmoni och gemenskap.
Det går inte på en dag, men ju mer vi själva förändras så kommer dessa frön gro runt om på vår vackra planet.
Mina känslor flödar ständigt då tårar rinner varje dag av både glädje och sorg, men jag är tacksam att känna och vara en del av alla själar här i världen som utvecklas och bygger upp något nytt.. en plats i frid.

<3 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar