lördag 20 augusti 2016

Att få saker och ting gjorda med skratt och dans...



(Veganlunch som andades liite 80-tal med gula zucchinibåtar fyllda med egengjort potatismos blandat med ångkokt broccoli och blomkål.
En liten grön zucchinibåt fylld med egengjord kikärtshummus.
Sådär enkelt och gott att göra.)


Jag fullkomligt älskar umgänget med min hjälpsamma dotter.
Min kropp gav klartecken till att putsa köksfönsterna med min oslagbara städhjälp efter en tidig kväll med mycket sömn trots fullmåne.
Mår så otroligt bra när jag somnar vid 22-tiden och får min läkning under natten och sedan vaknar i ottan.
Men samtidigt som putsningen började vi även riva tapeterna som har börjar flagna och tappa sin spänst.
Det bara blev så.
Vi tar iallafall steget framåt till ett nytt kök trots att kroppen sa ifrån lite.
Snyggt med det ruffiga tycker vi, tur att vi är så positiva ;D
Med skratt, vickande höfter och lite jäklaranamma blev köket städat för den här gången med, inte ofta men dock av kärlek, inspiration och glädje.
Lite vila emellan vår lunch och att bli klar fick det bli.

Men idag kom då småsymptomen fram, små just nu men kännbara.
Då vet jag att det är dags att ta det lugnt.
Har gjort en hel del som tar energi fast det även har varit sådant som ger energi, lycka och glädje.
Livet består av så mycket men ändå ingenting förutom att leva.
Och att leva är fantastiskt i sig.
Jag lyssnar gladeligen på min kropps ord och går in i denna dagen med att ta det som det kommer.
Att vara i acceptansen.

Det finns så mycket med hur kroppen fungerar och hur allt hänger ihop.
Ofta får jag till mig orden med det kroppen behöver och vill men som man ofta inte tror på eftersom det kommer från en själv.
Sedan kan jag läsa om det och att det var precis så som jag själv fått till mig.
Så nog ska vi lyssna på vår kropp och själ alltid.
Vi gör det ganska svårt för oss själva för det mesta.
Allt i vårt liv handlar inte om läkning, men vi lever i det i en blandad kompott av vad livet tar med oss i :D

Nu ska jag avsluta här för idag och bara Leva.
Ta hand om er och njut av er dag :*

<3







  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar