lördag 6 augusti 2016

Att vara efter med dagar...


Dagarna bara går och jag kommer ta det som det är.
Att skriva här får bli när det blir helt enkelt.
Tisdagslunchen bestod av gurkmejaris och en gryta med b la blomkål, skalade mungbönor, andra grönsaker och olika kryddor som pitta churna i krossade tomater för balansering.
Tomater ska dock inte ätas för mycket av vid pittaobalans och speciellt under sommaren då det är pittatid, men den sänker vatan som behövs för mig.
Blomkål är bättre för pitta.
Gott var det iallafall.





Total vila... att bara vara och låta min kropp få ta den platsen den söker, alltså med täcke ute på balkongen, min oas :D
Få lite pussar från lilla Luna då och då, lyssna på barnen som leker utanför och verkligen njuta av stillhet och acceptansen av stripit hår med färgutväxten som egentligen inte känns som jag.. det ljusa.., men det är okej och det får vara så.
Jag tycker om Mig precis som jag är i det enkla.
Och genom balansering med allt från kost till Livet så har rosacean på kinderna flugit sin kos (bara lite rodnad ibland).
Visst får man älska sig själv precis som jag älskar livet?
Små ögonblick kan kännas annorlunda, men detta är stort för mig.
Lika stort som livet är.
Att bara känna att kroppen är den som bär Mig, min själ.. spelar ingen roll hur den ser ut, men man ska älska den för arbetet den gör. Magiskt!! (Vackert ord)

Jag vilar idag med efter en härlig fredag med dottern från tidig morgon till umgänge med en finvän på kvällen med ett par Bloody Mary´s som värmde gott i magen.
Jag bara älskar dom, matigt och ljuvlig smak :D (Dåligt för min kropp dock med pittaobalansen)
Förstår nu hur svårt det är för många människor att kunna bolla tankar om livet, medvetenhet osv.
Det triggar att vi egentligen inte vet vad som är rätt eller fel i denna värld, att vi bara är fria själar som kan vara lyckliga i det enkla utan alla av livets "måsten".
Om det är rädsla som kommer med det förstår jag.
Men tankar och samtal är just bara det.
Jag kommer inte ta någons liv och jag är bara lilla jag med ett intresse för att bolla just olika tankar med andra :))
Men det kan vara svårt...

Bara att luta sig tillbaka och hoppas på fler möten med massor av tankar som faktiskt är helt okej... då samtal finns där alla kan gå utanför "boxen"...

Fin lördagkväll till er :*

<3 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar