onsdag 17 augusti 2016

När fingrar inte behöver skriva...


Ibland blir det så.
Ingenting behöver komma ut, och när man ofta bara behöver finnas och lyssna lite då och då.
Saker som behöver lösas och förändras, och sådant som man kanske lite för länge har tänkt tagit tag i.
Ibland kan energi tas ifrån en när ens älskade barn behöver läka något och kanske behöver få ut saker som har legat där på insidan och grott så länge, sådant hon har delat men behöver få väck för gott.
Man vill ta över känslan fast man vet att även dom behöver detta för att utvecklas på sin livsväg.
Men hon är så klok och fin min älskade tös.
Hon kämpar och förstår.. hon är glad ändå över jobbiga erfarenheter.
Det är tur att vi två vandrar vår väg tillsammans ändå.

Inte alla förstår när mina tankar är djupa.
Inte alla förstår när jag klurar på allt som vi har trott på men som hela tiden varit en lögn.
Inte alla förstår att mitt liv är förändrat, men att jag äntligen har hittat glädjen och spänningen över allt som livet kommer med, dåligt som bra.
Inte alla förstår hur jag kan vara lycklig och för positiv när även dåliga dagar är här.
Jag kan säga ,-skit också!!.. fast jag inombords ler i mina utmattade dagar.
Inte alla förstår att jag om dagarna tränar för fullt på att förändra Alla mina destruktiva tankar och beteenden jag tidigare har haft eller som smått kan dyka upp då och då.
Inte alla förstår hur jag menar när mina tankar printas ner, när orden flödar ur min mun eller när mina skoj ses som triggningar/speglingar för andra.

Jag är jag... en som oftast tänker på hur andra mår, en som har börjat tycka om den jag är, en som älskar så djupt när någon kommer riktigt nära, en som blir rörd över att få dela livet med mitt barn.. den underbaraste jag har, en som känner tacksamhet för Allt.. för livet.. för människor som står ut med min förändring.., en som bara vill leva och få vara den man är.

Jag har bra dagar och jag har även konstigare dagar, men allt är som det ska.
Man är inte märklig och drar lögner för att man har jobbat på hur man tänker och på de känslor som dyker upp utav det.
Det går att förändra så det blir lättare att leva.
Att vara människa är ett heltidsjobb, men man kan iallafall vara lycklig och må bra i det svåra och lilla för det.
Men ibland säger jag ,-Skit också!! Bara för att jag kan ;D

Sov så gott och ta hand om er :*

<3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar