söndag 28 augusti 2016

Små och stora stunder...





Med goda mysfrukostar som gröt (utan mjölk) med lite linfrön, hampafrön, kanel och nyplockade bär... trädkramning.. meditationer... musikens välgörande vibrationer... och böcker som helar får mina dagar att bli så bra.
Ja annat med, som att umgås med fina människor.. njuta av läkning... alla lärdomar som dyker upp... lyssna på det som finns och är, livet... de små stunder som ger en stor lycka... helt enkelt en hel del men inga stora saker.

Ett möte som alltid ger mig en speciell lyckokänsla och glädje är den fattiga kvinna som sitter utanför vårt lilla köpcentrum ofta.
Varje gång man kommer emot henne så ser hon en rakt in i ögonen och ler så stort och hälsar.
Jag spricker alltid upp i ett sådant stort leende som håller i sig ett bra tag efter detta.

Hon frågar aldrig efter pengar osv, det är hon som ger en glädje.
Som häromdagen när hon hon sprack upp i ett leende och utbrast: Ohh so nice!!
(Hon pekade på mig då jag bar en kjol :D)
Vilken energi hon kommer med.. otroligt :)


Just nu känner jag väl att jag inte har så mycket att skriva i denna blogg.
Ibland kan det dyka upp saker som jag vill skriva ner men det känns som det har mattats ner lite för nu.
Har dock ett instagramkonto (lindha1) som känns lite lättare att få ner tankar etc i.
Får väl se hur det blir med allt sådant.
Kommer inte ha något för att få bekräftelse på olika vis, utan bara det som jag själv känner en passion för och orkar med.
Som sagt tycker jag om och mår bra av att skriva av mig för att sedan kunna gå tillbaka för att se vad jag behöver för att utvecklas på min väg.
Vet ej om ni läsare vill att jag skriver här eller hur ni känner.. ger detta er ingenting så kanske det är onödigt att jag har en öppen blogg.
Det visar sig som sagt hur jag känner... :)

Har jag sagt att jag gillar kärlek?! :))
Nu ska jag se lite kärlek som ger en bra känsla för nattens sömn.
Natti :* 


<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar