torsdag 15 september 2016

Från själens resa i drömmarna till kroppens reaktioner i det verkliga livet...




Sådan där dag då jag vaknar tidigt av ännu en dröm, minns delar av den än.
Då när man både känner sig pigg och utmattad.
Mycket blir gjort med morgonrutinerna och trots att jag har en kropp som är lite urlakad så vill den bara dansa.
Sagt och gjort så blev det.
Meditation och frigörande dans var bra för att både släppa ut det som behövs och ta in något annat.
Underbart med sådana mornar.

Fortsatte med att låta min kropp bestämma lunchen.
Den behövde järn, och något som var mitt ena cravings som gravid.
Potatis och stuvad spenat.
Dock gjorde jag en vegansk variant på fiskpinnar med marinerad tofu med mycket gott som tamari, ingefära, vitlök, citronpeppar, rapsolja, örtsalt, sambal oalek och vatten.. panerad och till stuvningen använde jag havregrädde och vatten.

Och det bästa av allt under dessa perioder...
A girl`s best friend... menskoppen.
Bort med det konstgjorda och sådant som skadar slemhinnor, ekonomin och mående.. samt vår natur.
Vi gillar verkligen våra koppar här hemma :D
Den känns inte, och när man väl får in snitsen så undrar man varför man använt annat tidigare.
Inte behöver man byta hela tiden heller.. superbra!!
Jag har under största delen av mitt liv varit utan mensen pga P-spruta och sedan hormonspiral.
Men har insett hur dåliga dessa är för kroppen.
Så nu kan jag njuta trots dessa dagar.

Torsdag är även en dag då tid spenderas på Shanti och då holistisk yoga får reparera mig.
Dagens pass tog mycket på min kropp, men det var bra.. det är som det ska.
Det fick igång mycket i mitt inre och de olika chakrana fick utlopp för det som behövdes.
Hettan flödade som ett band runt mage, hjärtat/bröst, i händer och huvud/ansikte.
Det kändes men känslan var häftig.
Saker höll nog på att lossna i psoasen.. sådant jag har burit på.. stress och annat.
Det som legat och grott och som inte velat ut förr och annat som hela tiden fylls på.
Lager på lager som bara mjuknar upp och släpper.
Chakran som jag ej spenderat lika mycket tid på pockar på min uppmärksamhet, de vill också få sin tid.. de som har kommit i lite skymundan men som ibland har fått min tanke.. dock för lite.
Men jag är i ett flöde då jag bara är... orkar liksom inte.. varför bry sig om sådant som inte behövs bry sig om.
Och sådant som behövs bry sig om finns ändå här så varför bry sig alltför mycket haha.

Nu hägrar sängen och jag längtar att få komma till drömmarnas värld.
Natti.

<3 Sat Nam







  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar