söndag 25 september 2016

Jadå jag lever och frodas ;) ...




Älskar att vakna efter mysko och intressanta drömmar...
Jag var i gårdagens förälskad och samtidigt kunde jag tyda så mycket från den som försiggår inom mig.
Att jag står i sanning och detta med missförstånd och tillit.
Jag känner verkligen att jag är sann i mig själv nu.
Till och med så mycket att min vän sa att eftersom jag är så ärlig om saker och ting så kan det ibland bli jobbigt i dennes speglingar och triggningar med sig själv :D
Men att det är ärligheten som personen uppskattar hos mig.
Men för att må bra och reda ut saker behövs detta.. man behöver ta tag i det som är jobbigt, bearbeta och läka för att bli sådär lycklig på riktigt.. ;D
Varför gå emot sig själv med lögner och anpassa sig till max för att andra ska bibehålla sina offerkoftor eller destruktiva beteenden.
Varför hålla med om saker som man inte alls tycker eller som inte är sanna.. det är på något sätt ett medberoende och smörande.
En stor lögn i relation med personen.
Det skadar både dem själva och andra.
Vet, för jag har varit djupt rotad i mina själv.
Det tar tid att klättra upp, som allt annat.

Efter lördagens dröm och sedan intag av en god grön frukostsmoothie så tog jag en cykeltur till Bondens marknad i den sköna höstmorgonluften.
Min kropp har varit utslagen hela veckan efter den underbara yogan som triggade igång starka symptom.
Inte ofta jag har så kraftiga symptom längre då kroppen verkligen säger stopp.
Men det har varit mycket med livet.. utrensningar i hem och kropp.. dotter med sitt.. kunskap och lärdomar som bara flödar i mig och som vill in.
Det tar på min hjärna och det emotionella som blir, intryck som hela tiden pockar på min uppmärksamhet.
Med detta svarar kroppen med varningar då det har gått lite över gränsen.
Den är så skör fortfarande fast jag klarar så mycket mer nu.
Jag försöker leva bara i allt detta.. samhället.. som jag har insett inte är för mig :D
Jag vet att det låter så otroligt dumt men så känns det.
Jag vill liksom backa bandet och samtidigt inte.
Inte se tillbaka och leva i det förgångna, men leva i något som kunde vara bättre för oss alla.
Men jag är glad med det som varit.
Allt skit som givit mig allt det bra.
Att jag var skit och valde destruktiviteten som gjorde mig till en annan människa och massor av kunskaper idag.
Vilka skatter vi är om vi bara tänker efter.
Vi kan välja precis vilken väg vi vill.
Vi har Alltid ett val.
Det är Vi Själva som väljer och kan lyssna på vårt inre för att välja rätt, ingen annan.
Men ändå är vi sådana som skyller på alla andra och gnäller för saker och ting.. om hur vi lever eller har haft det osv osv fast det bara är Vårt Egna val.
Det är så otroligt komiskt!!
(En bra film om val och livet är "Mr Nobody" med den underbara Jared Leto, den som vill ha filmtips)

Stackars mig för jag är utbränd, stackars mig för jag har varit med om ditt och datt, stackars mig för att jag har den och den sjukdomen, stackars mig för att mitt arbete är skit... osv..
Vilka offerkoftor vi människor är.
Vi skyller hela tiden på andra och drar ursäkter på ursäkter när Allt hela tiden handlar om oss själva och vilka val vi gör och hur vi bemöter allt.
Vi dömer, vi missförstår, vi drar lögner, vi väljer att inte se klart, vi tar fram vår rädsla istället för att andas och vara medveten..
Tidigare liv (ni som tror på det) har också så mycket med detta att göra.
Fobier vi får med oss, hur vi lever och hur karman ska lösas upp.
Jag jobbar på det.
Har insett så mycket att jag bara vill skratta åt eländet och det fantastiska som allt faktiskt är.
Det finns ingen utbrändhet eller ME eller vad det nu kan vara vi lever med.
Vi väljer själva att dra i oss gifter, leva i lögner, i rädsla, att inte lyssna på vår kropp och själ, att vi måste leva på ett visst sätt som samhället säger till oss, och tro att världen går under för i stort sätt det mesta.
Det låter hårt, jag vet.
Men det bara är så.

Jag vill iallafall inte leva så.
Det är det hårdaste arbete jag har haft i hela mitt liv men f**n vad jag mår bra.
Jag säger bara att konsten att leva i lycka faktiskt går.
Förändring kallas det.
Vakna upp ur dvalan.

Go söndag på er ;) :*

<3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar