söndag 11 september 2016

Tittar in för en stund...





(God vegansk kanelbulletårta på Global Living med hett vatten och glatt umgänge med familjen)
(Ekologiska grönsaker i massor från Bondens marknad gör mig lycklig)





Dagarna de går och förändringar sker.
Livet är liksom helt annat än det jag levt förr.
Ägandet, sökandet och leva på fel grunder var min vardag..
Har kommit till insikt mer och mer och genom det är det en rejäl röjning som sker i vårt hem och lika så inom oss själva.
Stor del av saker man tror sig ha behövt och velat ha.. minnen osv som bara samlar damm har gått i skytteltrafik till Stadsmissionen etc, 
och mycket annat ska säljas.
Minnena finns inom mig och det där ägandet av minnena genom ting är inget som gör gott iallafall.
Jag övar på det där och det ger resultat.
Ägandet och rädslan av förlust.. stå utan något har varit starkt inom mig under livet, men det bearbetas och släpps på.

Jag har även övat massor på att stå vid spisen.
Maten som är vår medicin...
Det är så mycket med det där att balansera obalanser och ta bort sådant som man är överkänslig mot under en tid för att läka.
Att förändra kosten till vegansk, utan animalier som jag eller dottern inte tål så bra, kött som bara förstör... det kan ibland vara lite trixigt men också väldigt enkelt.
Allt tar tid.
Läkning tar den tid som behövs och det är mycket att klura med.
Men jag sätter inte in mig i något fack.
Att vara vegan eller vegetarian eller köttätare.
Jag äter det som läker, det som jag tror på och det som jag känner att jag mår bra av.
Vill inte skada djur, trots att surströmming eller något skaldjur har ätits vid mycket fåtal tillfällen.
Men jag hör inte hemma i de fack vi sätter oss själva i.

Med allt detta behövs även balansering, vila och lyssna på kropp och själ.
Jag mår bra i ensamheten men då och då även socialt.
Jag drar mig undan då jag behöver det och mår bra i det.
Har förstått saker och ting med tiden.
Haft långa perioder sen barndomen då jag till stora delar varit social och igång.
Men insikten kom med att mitt mående är som bäst då jag drar mig tillbaka i ensamheten och kapar alla intryck och andras energier och känslor som jag snappar upp så lätt.
Dock tycker jag om att umgås med människor, men behöver det där lugna och stilla då jag kan släppa och komma till ro.
När jag slutade att lyssna på min kropps varningar och den totalt gav upp av djupa obalanser så har jag nu under min återuppbyggnad och ställa allt tillrätta igen börjat förstå vad livet handlar om allt mer.
Det jag och vi alla redan vet men som jag bara tryckte undan har nu fått lägga sig på ytan.
Orden har även tystnat.
Allt det som behövde ut har fått höras.
Men nu låter jag allt bara vara.

Jag lever mitt liv och ni andra lever ert.
Det nionde året, 2016 kom med avslutet som det var sagt.
Det kom med förändring.
Och jag ser fram emot livet och samtalet med min själ och allt som finns varje dag jag vaknar från en drömfylld natt.
Det är en häftig grej det här med att leva.
Ingenting är farligt, ingenting kan skada.

Jag lever det liv jag behöver för att läka och vara hel.
Fast jag bryr mig om så oändligt mycket så bryr jag mig inte.
Svårt att förklara, men så mycket i livet gör vi så svårt och så mycket det finns som vi inte behöver lägga energi eller tankar på.
Jag tränar på det, för just nu orkar jag inte bry mig.
Jag lever och mår bra i processen och det räcker för mig.

Ta hand om er och livet och ha en riktigt härlig dag :*


<3 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar