måndag 24 oktober 2016

Höstens vackra färger och friskheten är för mig slutet på något samtidigt som en helt ny början...





Foton av: Malin Persson
Alltså hösten är mäktig... jag blir alldeles till mig av dess skönhet!!


En dag när jag cyklade iväg i höstkylan för att handla mat så drogs jag till så vackra blad på vissa träd.
Jag ville stanna och stiga av cykeln för att plocka med mig några hem, som man kan pressa för att göra en tavla av, men jag tvingade mig själv att cykla vidare :D
Och att kunna handskas med den överfyllda cykeln fungerar inte riktigt så bra.
Fick ta mig en liten promenad idag istället, kom hemsläpandes med lite av naturens skatter.. löven haha.

Försökte även att vara lite social i helgen, ni vet ut och se lite folk samtidigt som man pratar om sånt där skoj och intressant med en fin vän.
Älskar att sätta mig med ett glas vin och smutta på en eftermiddag (väldigt sällan men ändå) och sen hinna ta del av kvällen för att tidigt åka hem (klockan nio) och ha lite mys innan det är dags för att läka i sömnen :D
Det som vore ännu mer fantastiskt är om det fanns livemusik att njuta av och den där speciella som fångade ens blick också.
En annan gång... :))
Jag är tacksam över att kunna göra detta ändå.
Det har livet lärt mig.

Igår vaknade jag i ottan igen efter en dröm som jag hade.
Minns att blåbär och blåbärsris samt lite myggor var en del av den.
Älskar verkligen att drömma!!

Budskap från "Solöga": Blåbär/blåbärsris
~ Din egen visdom gör dig framgångsrik.
Visdom: Jag litar till mig själv.

Jag litar till min egen visdom.
Gå inte någon annans väg. Följ inte i andras fotspår.
"Jag skördar endast av min egen visdom- därför är jag också så framgångsrik", berättar blåbärsriset. ~

Och nattens drömmar nu som var var det b la känslor med i spelet, då vatten var en stor del av drömmen och tävlingar som inte fick störas eller stoppas på något sätt.
Var rädd att någon skulle hoppa i vattnet och förstöra för en simmare.
Ja dessa känslor alltså.. bearbetning och lärdomar..

Granar fanns också med i den innan jag vaknade.
Skulle det bli en stor eller liten...

Budskap från "Solöga": Granen
I granars skugga härskar evigheten.
Visdom: Jag tar mig tid till att göra det jag vill.
Jag är fri att njuta av livet.
Utan tidspress kan du njuta hur länge du vill.

Som jag njuter haha.
Jodå jag har lärt mig det.
Jag njuter både i de bra och dåliga stunderna.
Har jobbat stenhårt med att faktiskt inse att jag själv gör det Jag vill och inte anpassa mig efter andra.
Och att tiden bara är.
Att läka får ta den tid det tar... att göra min passion får ta den tid det tar.. att känna för något/någon får ta den tid det tar.. Allt och inget är en stress av något slag.
Man kan inte stressa fram i livet och tro att det blir bättre, tvärtom.
Har helt förändrat mig själv på den punkten.

Och Fri det är jag.
Älskar budskapen.. sanningen, lärdomen och medvetenheten, Tack <3





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar