onsdag 5 oktober 2016

Livet det är som böljande vågor...


En av de bästa healingar man kan få... kärleken från sitt djur.


Denna underbara själ med sin lugnande energi och klokheter.. Dalai Lama.

... både vackra och spännande.
Lite jobbiga ibland när man ska ta sig ut, men när man väl är där ute så njuter man och blir glad för att man klarade det.

Lite så är det nu.
Aha-upplevelser fortsätter komma till en och jag småpysslar med mitt jobb här hemma.
Hela tiden är det vardagssysslor och nytt lärande för att läka och jag trivs i det och är tacksam att jag faktiskt klarar det trots att en period har varit svår med symptom eller dotterns..
Men jösses vad vi jobbar på bra och samarbetar :D

Jag har nu tagit med henne till Köping och kinesiologen där (kommer bli dyrt men hon ska bli läkt och hel på riktigt.)
Det är ju mitt barn.
Blev för frustrerad och ledsen över att se hur hon mer och mer tappade orken.. blev utbränd  och de atopiska eksemen förstörde hennes dagar trots att hon såg positivt på det.
Vi vet att det är obalanser och att skolan är stressig.
Vi jobbar jättemycket på att förändra den destruktiva bana och tankemönster vi människor oftast har så hon har kommit långt i det och det har gett resultat.
Hon går emot mycket av det stressiga och gör sin egna grej.. så stolt över henne.
Hon är helt sig själv.
Hon ifrågasätter och är ärlig om hur saker och ting påverkar henne och andra både i skolan och andra delar i samhället.
Lärare går emot sig själva ofta.. som sjukvård etc.
Men hon har taggat ner, behöver inte ha högsta betyg längre eller göra värsta arbeten.
Hon bara är och har blivit medveten om mycket.
Hudläkare besökte vi bara för att se vad de skulle säga.
Som vi trodde säger de bara att allt är kroniskt..genetiskt.. och finns ingenting att göra, bara kleta på massor av kortison etc.. som ändå inte hjälper.. usch.
Men jodå det finns andra sätt.

Hon har stor vata-, och pittaobalans inom ayurveda.
Pittaobalanser ger ofta allergier och eksem, som min rosasea som nu är bra.
De allra flesta sjukdomar och symptom kommer från magen.. tarmarna.. dålig matsmältning och tarmflora etc.
Ingen läkare som tänker på det och vill hjälpa till att få ordning på den (och då utan kemikalier).
Hennes tarmflora är inte bra och hon har lite av det virus som ofta ger ME.. Epstein Barr viruset.
Lite annat får hon nu också fixat fast det tar lite tid.
Som det gör för att läka kärnan på problemen.
Vårt varma kokta vatten hade inte mycket metaller i sig och det var ju super, men ibland tar hon lite vatten från skolan och just det innehöll mycket metaller.. inte oki.
Mycket av det kinesiologen framförde hade jag redan tänkt ut, så skönt att man själv kan känna av lite.
Detta kommer bli bra och vi är mycket nöjda.
Tråkigt bara med skräckhistorierna om de patienter som blir sämre av läkarnas råd och mediciner då läkarna hade blivit irriterade och frågat om personen hade lagt av med medicinerna för den sjukdom de hade då värdet hade varit så bra :O
Förstår ni då hur läkare säger emot sig själva.
Hur läkemedelsföretag och sjukvården tjänar pengar på att göra oss sjukare och sjukare.
Tragiskt och ledsamt är vad det är.
Har själv varit med om samma sak och därför jag aldrig kan lita på dem, och därför jag själv alltid fått säga vad problemet är jag har.. sjukt.
För Allt hänger ihop och vi är Alla olika individer fast symptom kan vara lika.

Nåja jag är lycklig nu.. har alltid hopp och mår bra i det lilla och i bra och sämre stunder.
Nu är fokuset mer på dottern samtidigt som jag går in i hösten med ett leende och stora vataobalanser :))
Kylan och vata-tiden är inte och leka med för mig.
Älskar hösten trots allt.

Stora rensningar i hemmet och på insidan har bara varit en fröjd.
Andas lite för mycket bara, måste göra mer andningsövningar..
Ni vet väl att diafragman kallas för kroppens andra hjärta.
Bukandningen är otroligt viktig för vårt välmående.. jag som andats uppe i bröstet och hals i största delen av mitt liv.
Vi spänner diafragman och magen och med det blir det störningar i hela systemet.. som jag har :D
Överandning leder till en obalans mellan koldioxid- och syrenivåerna i kroppen.
Den gör även så att nervsystemet sätts ur balans och med det drar den med hela kroppen.
Mycket av min dåliga andning under livet har gjort mig dålig.
Vi jobbar mycket med andning och hur det hänger ihop med allt i holistiska yogan.
Hur vi spänner olika delar och hur chakrana påverkas.. energierna i vår kropp och organ etc.
Det är för mycket att gå in på allt det här :D

Men nu är mitt fokus som jag skrev tidigare på dottern och faktiskt stötta henne i sin förändring att helt släppa det som inte gjort henne gott och fortsätta vägen på hennes resa.
Släppa besvikelser, frustrationer och lösa olika karman.
Läka sig hel.
Att byta efternamn är hennes projekt till ett vi helt från det blå fick fram och som visade sig ha en betydelse att vara fri och med allt vi jobbar med, och som gjorde att hon kände sig ännu starkare att gå vidare.. släppa.
Dit kommer hon snart då olika delar ska lösas.
Och för min del känner jag både positivitet, lycka, stolthet men ändå en ytterst liten del besvikelse då jag vill att vuxna människor ska ta sitt ansvar, visa kärlek och engagemang.
Men vi har löst den gåtan med... karmaupplösning :D
Jag har förlåtit och fast den där lite arga känslan kan dyka upp så känns den inte och tar över.
Den försvinner lika snabbt som den kom.

Vi klarar oss och har gjort i 18 år trots livet djupa hål och höga toppar.
För hennes skull är det ledsamt men hon har inte behövt det som inte fanns på så sätt, säger hon själv.
Men avslut på en era kommer och att vara i dagen och livet och se hur obalanserade vi alla är ger ändå en förståelse på något sätt.
Men man önskar ju...
Jag dömer inte och har inga av de destruktiva känslorna längre för jag vet att det går att ändra beteenden osv och reda ut obalanser.
Bara om man vill... och det var just det som jag ibland inte förstår men som är som det är..
Lite arg får man bli ibland vi är ju mänskliga, speciellt när det handlar om ens barn ;))

Medkänsla och förlåtelse.
De går inte av för hackor de.
Och sen kärleken förstås.

Njut av er dag i höstens alla skiftningar :*


<3








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar