onsdag 12 oktober 2016

Livets pussel...


Frukost när toxiner har täppt till och tarmen inte vill fungera.. balansera min vataobalans med smoothie på b la rödbeta och andra nyttigheter, vatate och hett citronvatten (sedan ett par matskedar olivolja i).








När Luna blir lika lycklig som vi efter ekologisk grönsakshandling på Bondens marknad.

... består av tusentals små bitar.
Vi behöver bara få dem att passa ihop på olika vis.

Just detta med alla lärdomar man får och svar på frågor som man letat länge efter.
Drar i trådar som leder till andra.
Varje dag dyker det upp nya svar och vårt pussel får en mer och mer klarare bild på vad som döljer sig där bakom.
Spännande va?! ;)

Treor har förföljt mig vissa dagar som tvåor.
13.13... 22.33 osv
Även en massa sifferkombinationer som 10.10, 13.13, 14.14, 16.16, 17.17, 19.19 har dykt upp var eviga dag nu på sistone och i massor.
Tack änglar :D

1's and 3's, such as 133 or 113 - The ascended masters are working with you on your thought processes. In many ways, they are acting as mentors, teaching you the ancient wisdom involved in manifestation. They are sending you energy to keep you from feeling discouraged, and encouragement to stay focused on the true goals of your soul. Additionally, the ascended masters may be offering you advice, guidance, and suggestions on your life purpose. Always, however, they teach that every creation begins at the level of thought and idea. Ask them to help you choose wisely that which you want. 

2's and 3's, such as 223 or 323 - The ascended masters are working with you as co-creators of your new project. They are telling you that they share your excitement and know that everything is working out well for you. The masters can see that your future is already guaranteed to be filled with the happiness you seek. Enjoy this new phase of your life!

Nu lite om lidande och smärta i tillvaron.. ett spännande ämne kan jag tycka... :)
Dalai Lama beskriver det så bra.
Vi människor har ofta ett pessimistiskt tänk på detta, att det måste undvikas.
Kommer ett problem upp så sätter vi ofta till en destruktiv känsla istället för att hitta en lösning.
Och då uppstår ett till problem genom att vi tillför den känslan.
Finns ej en lösning så går inte världen under för det heller, bara att släppa.
Men om man ser det lite annorlunda så är det helt naturligt att ha lidande i vårt liv.
Om man ser det så lättar känslan när man väl har sina motgångar.
På mig har det fungerat under en lång tid, jag kan liksom känna lycka och såå mycket mindre oro trots svårigheter eller sämre perioder.
Vi säger ofta att det dåliga som drabbar oss är orättvist.
Men varför är de det?
Det är det vi får, så vi ska lära oss utav det.. kanske lösa karman från tidigare liv med personer, lära oss att hantera svårare situationer på rätt sätt eller om vi hamnat lite fel och förändra vår livsväg  med bra kunskaper.
Allt har ju en mening och med den tanken och känslan kan man lättare vara i acceptans med det som sker.. kunna vara i känslan för en stund utan att ta in för mycket och inte må lika dåligt över det.
Faktiskt också kunna känna lycka över det haha.
Att arbeta med sitt inre är bara fördelar för att slippa må så in i h*vete dåligt för allt ;D
Förändra tankesättet och känslan och förstå att livet inte är ett stort lidande och så allvarligt.
Vi dör ju inte så lätt ändå ;D

Och inatt jag drömde något som... 
Ja dessa underliga lärorika drömmar som jag hela tiden får.
Inatt kom den med massor av växter.. b la underbart vackra små rönnträd i krukor med blad som brann i fina röda färger.

RÖNN, budskap från Solöga:
Livets lärdom är lätt att förstå.
Visdom: Jag ser mitt liv och allt det som skett klart och tydligt.
Jag ser vad jag ger. Jag ser vad jag får tillbaka.
Det du ger ut, det får du också tillbaka. Kom ihåg, du ger världen din tro, dina tankar, dina känslor och dina handlingar.

Härliga budskap!! :)

Nu ser jag även att många i min närhet har börjat förändra sina liv, tankar osv.
Alla tar det i sin takt och jag vet att det kommer att bli så bra.
Mitt liv och mitt mående idag kan jag tacka min förändring jag började stort med för några år sedan.
Jag visste precis hur man skulle tänka osv för länge sedan.. men det är inte bara det som måste förändras och praktiseras.
Det är så mycket mer som medvetenhet med ALLT och att släppa och förlåta.. både sig själv och andra.
Att vara på den djupaste botten gjorde att jag fick kämpa och överdriva mitt tänkande.
Från att se mycket som svart, negativt eller omöjligt vände jag tanken överdrivet mycket till att se ljust och positivt på allt som kom upp.
Jag var tvungen till det för att lära mig att förändra känslan i det man såg och levde i samt det som dök upp.
På så vis kunde jag börja leva på riktigt och faktiskt må så bra jag gör idag.
Ser allt så ljust och ingenting är omöjligt.
Är lycklig mest hela tiden och även i det jobbiga som ibland kan dyka upp.
Bara ett litet tips från mig till er som ej mår så bra.

Saker måste liksom praktiseras och tränas med stenhårt för att det ska fungera.
Ingenting är en quick fix.
Ingenting går heller inte att fly ifrån eller dra ursäkter med.
En dag måste man iallafall möta det både i känslan och annat.
Och återigen... man dör ej av det, och tillslut känner man eufori för det mesta som kommer.. spänning och glädje på nåt konstigt sätt haha.

Vi har alla våra vägar och jag har skrivit mycket om min och hur jag gick till väga i mitt lärande och läkande från ångest, depressioner, mördarinstinkter av otroligt mycket destruktiv hat,vrede och besvikelse samt dålig självkänsla och allt vad det har varit.
Idag är mitt liv fantastiskt trots att läkning pågår med kroppen, vem hade kunnat tro det?!
Inte jag iallafall :))

Min tanke var mentalsjukhus eller fängelse.. på riktigt.
Nu är det bland molnen, planeter och rosenblad haha.

Jag trivs och livet kan inte vara mer spännande.

<3










  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar