torsdag 20 oktober 2016

Lyxen att få leva med tokigheter och att bara få vara...


Godmorgon på er <3
Har insett mycket i mitt liv och än är det inte slut. 
Men det som värmer mitt hjärta är att livet verkligen är så värt att leva vad man än lever med eller i.
Och att ärlighet är det som är bland det viktigaste för att slippa allt onödigt skit som finns.
Man kan faktiskt må toppen och skratta i de mest dåliga dagarna.
Det är ingen omöjlighet alls har jag kommit underfund med sen länge. 

Man väljer ju bara helt själv, och kroppen eller allt vi lever i är bara rekvisita och en lång lärorik föreställning som vi hela tiden kan påverka på olika sätt.

Men åhh vad jag älskar djur som får leva fullt ut.. som får kärlek och ett fint liv.
Likaså alla människor som får det utifrån oss själva, från sanning och ej i lögn.
Vi själva kommer med så mycket visdom och självklarheter från början som vi behöver börja lyssna på.

Jag ser framför mig vår buse till kanin som blir så bortskämd med så mycket kärlek och som ger oss så mycket skratt med sina hyss.
Hon är envis som synden men det är vi alla i det här hushållet fast det nog har blivit lite bättre med det tror jag :))
Tänk att djur förstår så mycket som man inte tror, galet kul :D


De väldigt nyttiga rönnbären på torkning.
Väntade så länge jag kunde då frosten gör dem lite sötare till smaken.
Men de har börjat skrumpna och fåglar vill gärna äta upp dom.


Lunch med en sorts kitchari.. lätt för magen.



Vet inte riktigt vad jag ska hitta på nu när rensandet är över här hemma.
Jo visst finns det vardagssysslor och annat, och det räcker gott och väl då kroppen inte klarar hur mycket som helst hela tiden.
Men just när man har det där intresset och passionen för det, och nu är det som över.
Inte okej!! :D
Finns säkert nåt man kan avvara här framöver.
(Men det finns dock fortfarande lite kvar att köpa för er som är intresserade, julklappar kanske?)

Undra om grannarna hör dottern och mig yla på här om mornarna eller andra tider på dygnet.
En står och sjunger i badrummet eller köket etc och den andra hakar på med olika stämmor och allt vad det är haha.
Vi skrattar gott åt våra mästerverk ska jag tala om.
För klart de blir bra ;)
Här ska ingen få tysta mig, inte ens min gamla musiklärare som troligtvis inte tyckte om min skönsång :D

Ikväll blir det holistisk yoga på Shanti igen.
Och där får vi minsann använda rösten och våra toner (vibrationer) till att läka.
Ingenting är dåligt, tvärtom.

Nu har jag även förstått mer och mer av mina budskap som jag får till mig hela tiden.
De ger sig inte ;D
Drömmarna kommer med massor... sorterade och plockade ur massor ur min ryggsäck inatt, hade inte mycket där på botten, tjohoo :))
Två bananer (och två är vi här hemma) var jag tvungen att ha i iallafall och bananer kommer  med budskap från "Solöga":
Med tålamod får du det resultat du behöver.
Visdom. Jag har tillit till mig själv och till det jag skapar.
Jag har tålamod. Allt sker på bästa sätt.

Precis så är det.
Och det är detta som vi pratar om här hemma.
Tålamod och tillit.
INGENTING är en quick fix och ingenting behövs snabbas på för att det ska bli bra.

Sen att jag varit på resa i flera nätter nu till Indien bla är riktigt spännande.
Budskap och sitt undermedvetna (ens själ och medhjälpare i andra dimensioner) de är bara för fantastiska för att förstå och ta sig fram i livet på ett bra sätt.

Jag längtar tillbaks... till Indien och dess läkande kunskaper.
Till landet där ingen stress finns.
Men jag trivs alldeles utmärkt här hemma i min lilla boning med.
Trots kylan som skapar lite sprickor i mina obalanser.
Att inte behöva fly till andra ställen för att må bra är något jag har lärt mig under dessa år.
Vi människor har annars en förmåga att hela tiden göra det dock.. det märks väldigt starkt.

Ta er tid till att lyssna på er själva.
Ni får ha en alldeles ljuvlig höstdag :*

<3  








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar