onsdag 12 oktober 2016

Underbara liv... du ger mig det jag behöver i alla dina skepnader...


Min älskade dotter och bästa vän.. vad skulle jag ha gjort utan dig...
Älskar dig mest i hela världen <3


En födelsedag jag ej firar längre då jag älskar att bli äldre men dagen är som alla andra dagar för mig :)
Dottern gav mig både fina gåvor och bakade denna underbart mumsiga veganska och ekologiska kladdkaka.

Det finns så mycket som jag skulle vilja berätta men som jag inte orkar skriva om.
Allt handlar om bra eller lärorika saker, men jag har som släppt detta med att dela med mig var dag eller ofta om det.
Just nu behövs det inte känner jag.
Behöver vara i livet bara och i allt som händer eller inte händer.. i vardagen.

Har kommit till insikt om ett och annat och att jag faktiskt egentligen inte bryr mig om andra människors kanske ibland konstiga beteenden, för jag vet ju att det bara handlar om dom.
Och jag kan ju ibland ha lika då jag ibland kan ta fram de gamla beteendena innan jag kommer på vad jag håller på med :D
Och jag förstår.
Önskar ibland att ärlighet kunde sägas utan rädslor och tillknäppta läppar.
Men vi är inte alla på samma plan i livet och så är det ju.
Och just nu mår jag så bra efter en helg i Hålan där jag fick umgås med skratt och tok med föräldrarna och dottern samt alla människor som kom på vårt loppis.
Fick träffa några vänner och ha liten pratstund med goa fina Rosie.
Fick en vacker present (en ametist) av fina vännen Mikael och blev överlycklig för den, tack!! :)
Många människor berikade min helg då de ville ha våra utrensade grejer och kom med glädje.
Tacksam över det <3

Det roligaste var nog att flera trodde min dotter och jag var syskon.
En blev helt chockad och utbrast till sin vän,- Hon är mamma åt henne!
Är det verkligen sant?!, trodde ni var syskon.
Och bägge trodde inte sina ögon :D
Det gjorde min helg haha :))
Lite symptom dök upp av alla intryck och det fysiska arbetet med kroppen men det kan jag ta ;)

Ja det finns mycket man kan vara tacksam över, allt egentligen.
Och lycka finns i vartenda hörn om man bara tittar efter och känner in det ordentligt.

Som bara den sak olika människor gör för en.
Vissa finns i perioder och vissa har funnits länge eller bara en kort tid.
Men alla kommer de med olika känslor och lärande.
Vad en bästa vän är eller en själ som betyder mycket för en kan skilja har jag märkt för olika personer.
Men för min del är det tilliten, tryggheten, att personen finns och kan ta en som man är när det än är.
En av dessa är Peter.
Han har funnits under ett antal år och med honom behöver man inte låtsas.
Vi är de vi är.
Jag kan känna tryggheten att ringa eller skriva när det än behövs eller bara få höra hur han mår.
Inget utnyttjande och inga falska fasader.
SÅ ska en vänskap vara och så vill jag att det ska vara.
Kunna vara ärliga och finnas för varandra i upp,- och nedgångar.
Spelar ingen roll vilket kön personen har, det som spelar roll är att man mår bra och vet var man har varandra.
Våga blotta sig.

(Nu tog jag honom som exempel för att jag är så otroligt tacksam att ha mött b la denna själ i mitt liv)

(En liten video med honom bjuder jag på.. en gammal men ändå :)) )
"Final countdown" är just det vi håller på med hela livet.. för något större kanske..
Inte bara att lämna jorden i en rymdfarkost som Europe sjunger om.. utan att kanske förstå att det finns så mycket att upptäcka, om vi bara tar oss tid och har viljan..


Och tack för alla fina grattishälsningar jag fått på olika sätt, de glädjer mig och gör mig väldigt varm i hjärtat <3

<3 Love, peace and understanding

  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar