söndag 16 oktober 2016

Vill ej leva i lögn... dagar med lycka...


 Lunch med vegansk kebabrulle och supergod och värmande chiligryta med bönor och jackfrukt.



Mätt och belåten liten Luna efter en drös morotsblast.

Typiskt mig att alltid drömma en hel massa och vakna i ottan, älskar det!!
En väldigt snabb och trevlig köpare av lite av våra smycken får snart sin leverans och sådant gör mig tacksam en lördagsmorgon.
Så lite som kan göra en så glad.
Våra grejer som man inte behöver längre som får sig ett nytt hem :)
 Vi tog en skön höstpromenad dottern och jag till stan där vi behövde handla lite ekologiska grönsaker på Bondens marknad, samt besöka årets Vegfest som hölls vid stadsbiblioteket.
Massor av föreläsningar hade de fixat, god mat och lite gott och blandat fanns att inhandla.
För oss fick mumsig veganost och lite veganchoklad till dottern följa med hem.
Vi hade även tur att få umgås med mina föräldrar lite under dagen då de har en helg på hotell här i stan och då de haft en riktigt härlig middag på "Frank", som var vår julklapp till dom.
Tycker det är så kul att de gör så mycket tillsammans och upplever saker och ting med det de tycker om.
Livet är ju till för att levas.

Efter en föreläsning om djurförsök där man kämpade med att hålla tillbaka tårarna så ville jag bara hem och släppa ut vår goskanin från buren.
Hon är van att från morgon till kväll få leva fritt utanför buren så medkänslan eller empati med djuren har jag inga problem med (och inte för människor heller, snyft).
De har också känslor precis som oss.
Det jag ej har någon förståelse för är hur vi människor kan forska på dom och det med samma forskning tusen gånger om.
En gång räcker tydligen inte trots samma resultat. 
Sedan att de kan forska om så urdumma grejer som ändå inte kommer med en lösning.. 
blir såå arg och ledsen.
Ja det håller de på med här i Sverige med på Karolinska och i Uppsala.
Ni skulle bara veta vad som sker... :´(

Det enda som är att t ex läkemedelsföretag vill ha mer pengar och makt samt att de vilseleder oss människor.
Vi kan faktiskt läka mycket genom att leva på ett annat sätt och förstå vad vi egentligen intar på olika vis.
Likaså all jippo som är om så många sjukdomar där de lockar oss för sympatier och där forskning iallafall inte kommer med någon lösning.
Lösningen finns men ej genom läkemedel etc.
Men människor vill hellre lägga skyddslappar på.. varför inte ta reda på vad som egentligen sker, eller inte alls sker...

Jag anses säkert som en knäppgök och skyddslappar sätts på efter allt jag skriver haha.
Jag tar det eftersom jag själv mår bättre över lärdomarna och att jag gräver igenom skyddet som maktmänniskorna inte vill vi ska veta om.
Ser fram emot mer lärdomar...
Och om vårt egna mående skriver jag mycket om, då ingen tror på att man kan må så jäkla bra i livet trots dåliga dagar och sjukdomar osv :D
Många skriver att man är oärlig när man ger ut en bild av att allt är bra.
Men är man inte falsk och drar en lögn om man måste skriva att det är skit när skiten faktiskt ger mig något bra och då jag faktiskt känner mig lycklig fast kroppen strejkar osv?
Jag tycker det är lite komiskt faktiskt :))
För allt jag lägger ut om mitt liv är ingen lögn, varför ljuga och låta andra tro att man lever ett liv som man inte lever haha.
Allt går ju att förändra, även hur man ser på de dåliga.
För vi alla har dessa perioder eller dagar, men det går att kapa så mycket destruktiva känslor och tankar och acceptera detta.
Känna en lycka i det sämre :)

<3


   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar