onsdag 30 november 2016

Att ta vara på tiden och ge mig själv det jag behöver...


God morgon på er <3
~New birth, guarded vigilantley~
In every creative process, in every birth, in every opening of a new cycle of life,
there is a time of vulnerability.
This vulnerability is natural and appropriate.

Nu har jag med "yogobe" på nätet yogat mig mjuk och skön i kropp och sinne några dagar.
Det är en så skön start på dagen att verkligen få ett flöde, komma i kontakt med mig själv och min kropp genom olika yogapass och meditationer.
Få värma mig med lite vatate från Indien eller yogite. 
I vissa perioder är jag väldigt dålig på att ta mig tiden på morgonen varje dag, men någon meditation etc kan det bli ändå.
Jag vet ju hur skönt och viktigt det är att göra detta hela tiden.

Men glad är jag, att kunna fixa och dona med det jag behöver här hemma.. det som jag ej kunde för något år sedan utan att pinas för varje rörelse jag tog (till och med i viloläge) eller tankar som kom upp i huvudet.
Balans... jag måste bara säga att man värdesätter att kunna dra benen över sängkanten varje morgon efter det man har levt i, att kunna höra ljud igen.

Nu är det då så att dottern även hon blir bättre i sitt mående och symptom.
Nu ska hon helt plötsligt ut och dansa på fredag igen.. vad hände?!! :D
Och nu planerar hon och vänner för fullt för nyår och här sitter då jag med inga planer alls.
Jag som har värsta festplagget i garderoben :))
Ganska skönt faktiskt, älskar att vara ensam trots att det ibland kan vara kul och vara social.
Så vad ska man då hitta på denna nyårsafton... mysa ner sig och ha skoj på egen hand, 
eller kan det finnas något annat?
Jag är nog inte som de flesta andra som behöver vänner och folk omkring sig ofta, speciellt på högtider.. jag gillar mitt egna sällskap, är trygg i det och kan njuta av det.
Det visar sig och tiden får utvisa.

Nu blir det snart ett utrensande bad med hårinpackning och oljemassage.

Njut av er dag och ta hand om er :*

<3









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar