onsdag 9 november 2016

Det som sker sker...


Jag vaknade i natt av en dröm som inte var hemsk alls.
När jag låg där och tittade ut i mörkret började jag känna en panikångest komma med rusande fart.
Det kliade långt in i fingrarna, speciellt i tummarna.. där jag inte kunde komma åt.
Min kropp kunde inte ligga still och min andning blev snabbare och kraftigare.
Täcket av och täcket på, ingenting var bra.
Visste inte riktigt var jag skulle ta vägen och ville bara somna igen.
Jag mår superbra inombords så detta har inte att göra med mig, och ångest har jag inte haft på många år.
Det kändes bara som något utom mig, att något ville ta sig in eller visa vad som skedde..

Jag vaknade imorse med en sprängande huvudvärk trots att jag ändå sovit bra förutom det lilla uppvaknandet.
Då förstod jag vad som hände.
Har känt i några år att något stort kommer att ske som än engång ska få oss att vakna.
Den energin som finns runt oss nu är inte nådig.
Jag är känslig för det och det känns.
Men jag kommer inte ta del av den.
Den rädsla som kommer smygandes ska inte bosätta sig här.


Vi alla människor är delaktiga i det som sker.
Vi kan inte skylla på alla andra.
Vi är nyfikna varelser som vill se vad som händer om vi tar ett specifikt val som kanske bara är mer spännande för egot än vad som är det sundare och kanske lite mer tråkiga.
Vi livnär oss på draman trots att de är destruktiva och hemska.. men inom oss jublar egot som vill ha spänning i livet och i vår andra del uppstår rädsla, ledsamhet eller ånger.
Visa istället att hat inte finns hos oss, för det sprids fort med vinden.. ringar på vattnet eller vad ni än vill, och den borrar sig fast.
Det hjälper inte att ta fram den där negativa attityden och hata, vara i ilska och rädsla.
Det är just det som gör att vi blir precis så som vi inte vill vara och det vi protesterar mot.

Det är nu vi ska stå i Kärlek och öppna våra hjärtan.
Allt kommer bli som det är menat för vi är enade och hör ihop.
Vi kan nu mer än någonsin sprida vårt hopp och positivitet för att visa att vi människor vill förändra världen, och med det kommer mörka moln som ska få oss att förstå detta ännu mer.
Vi måste släppa våra rädslor som egot skapar och faktiskt förstå att vi kan göra massor utan att ta in det dåliga som dränerar oss.
Det är nu vi testas och det är nu vi kan förändra och visa att vi alla är ett..
Vi är medvetna själar som bygger upp en ny värld med kärlek, medkänsla, styrka, hopp, gemenskap och glädje.
Nu börjar vår utbildning, Jag tror på Oss <3


Jag tittar ut och snöfallet och det vita får mig att le.
Jag kan le trots det som sker.
Jag har tillit och hopp.
Denna dag ska bli fin, och vi kan alltid göra annorlunda genom att börja med att förändra oss själva.
Ta hand om er och sänder en varm kärleksfull kram :*

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar