söndag 27 november 2016

Första advent...





Älskar min taklampa som är köpt på Läkarmissionen.
Secondhand är det bästa.
Dock syns det inte på bilden hur snygg den är ;)


Där till vänster står jag och insuper den friska luften.
Påpälsad och väldigt lycklig :D



Efter nästan nio timmars sömn som verkligen behövdes och med drömmar som vanligt blev det en skön vinterpromenad till julmarknaden.
Jag trivs... till och med i den vackra vintertiden.
Trivs med mig själv och kan till och med bära mössa och tycka om det.
Det har hänt något inom mig tror jag minsann ;))
Nu är det ljuvligt att komma hem till sin boning och mysa med både de små "energiknyttena" som dyker upp då och då och med de jag håller kär.

I fredags var det första gången dottern var ute på krogen och dansade hela natten (nykter).
Hon har inte velat förut och inte haft åldern inne heller dock, men nu skulle hon då ut.
Är inte van att hon ränner ute, och jag var likadan till precis innan studenten i stort sätt.
Så nu kan vi då gå ut tillsammans, skoj :))
Även mamsen var ut efter att ha haft finvännen här med en massa tjatter.
Dock fungerar det inte riktigt för mig att vara ute efter klockan 22 haha och jag har nog tröttnat på det där utelivet med.
Det bästa är afterwork med livemusik, men vet ej om det förekommer så mycket sånt här längre...

Så efter allt detta så tänder jag idag ett ljus för första advent, men också till de som somnat in och som finns med oss i hjärtat och runt om oss.
Igår somnade dotterns farmor in som hon själv önskade.
För någon dag sedan skippade dottern skolan för ett tag och tog bussen till sjukhuset för att få några timmar själv med henne.
Att få säga allt som behövdes och finnas för henne i slutet.
Det uppskattades av de bägge och det är jag så glad för.. att de fick sin tid trots att de inte har träffats regelbundet genom åren.
Och kan säga att jag är väldigt känslig för sådant här.. människor och själar påverkar mig så starkt på alla vis och på olika sätt.
Känslor är både en gåva och en pina för mig, men mest något som jag värdesätter väldigt mycket.

Jag önskar er alla en riktigt fin första advent med en värmande kram :*

<3





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar