onsdag 9 november 2016

Ordning ska det va...





Lite lussebullsbak har det blivit också, dessa är ej veganska men utan penslade med ägg dock.
Veganska baket blir en annan dag.

Jag inte bara läker jag har arbeten också.
Mellan balanseringarna så börjar jag fixa vardagen, och ingen kan vara mer tacksam än jag.
Vissa dagar går lättare än andra såklart men jag gör det.
Men det är på en skör lina jag trampar fram.

Mitt stora skåp är städat och jag är en ordningsmänniska.
Vill inte ha onödiga grejer och de ska inte vara utspridda överallt så man inte vet vad man har.
Lätt hänt att man då köper mer än man behöver.
Hyllan med vår lilla familjs naturliga medicin/kosttillskott/hudvårdsråvaror (till våra egengjorda hudvårdsprodukter) förråd.
Vi använder inte alls vanliga kemiska/syntetiska mediciner eftersom de bara gör oreda.

Mat är vår bränsle och vår medicin så en söndagslimpa blev det i helgen med linser och massor av kryddor och nyttigheter som serveras med hemlagat mos (veganskt).
En pytt med rotgrönsaker och en kikärts/rödbetshummus blev en annan dags lunch.
Just nu är inte matkreativiten sådär lysande, men jag accepterar det och ser fram emot en ny period med nya ideér :D

Jag är så glad att mitt pedantiska beteende börjar släppa.
Städar inte ofta, dammsuger inte på flera dagar, kaninhår berör mig inte längre som allt hår gjorde förr osv.
Det tar sig som sagt och ingen ångest uppfyller mig längre.
Jag vill ha det rent på sätt och vis och ha ordning, men ingenting som är extremt.
Tror jag... ;))
Pittaobalansen inom ayurveda ska puts väck helt.

<3










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar