onsdag 9 november 2016

Vi...


~Du finns inom mig den mörka men lyckliga själ
Vi lever sida vid sida till de hårda tonerna och de ljusa skratten
Det blev annorlunda från tiden då det inte fanns något annat
Skenet lyser upp då den mörka minns det som tynat bort
Vi lutar oss tillbaks och glädjs tillsammans.. du och jag med rockiga toner
Tillsammans är vi en och samma och vi älskar, älskar livet~
/Lindha


Från det mörka i det ljusa, kommer det ljusa i det mörka.
Att kunna vara i de bägge ger balans.
Det ger även en trygghet, lycka, glädje och en känsla av att kunna hantera livet utan att ramla ner i avgrunden.
Vi behöver de båda och de kommer alltid finnas under våra liv.
Att vara i och kunna acceptera det mer jobbiga eller mörka för en stund och sedan kunna släppa det efter att ha förstått vad det beror på eller inte har givit mig ett nytt liv.
För dessa känslor är normala för oss alla.
Vi är inte våra känslor, så att förstå det och att man inte dör av detta gör att man kan vara lycklig, harmonisk och glad även i det jobbiga.
Mitt liv har förändrats helt av att ha jobbat med det.
Jag känner mig glad och lycklig även i de mest märkliga dagar, dock är de väldigt få nuförtiden (kroppen fortsätter på sin väg för att bli hel och läkt).
Andas, förstå och släpp <3
~Jag är inte min kropp och jag är inte mina känslor~
<3 Men de finns och jag är tacksam för dem <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar