söndag 25 december 2016

Då var det visst jul igen...


Vi är lite lika i vår familj.. mys :D


I år bestämde dottern och jag att vi ville vara själva på julaftonen för första gången i våra liv.
Det har varit underbart skönt att slippa all stress som oftast blir eller kraven.
Vi hade mys och tittade på klassikern "Sunes jul" som är så skojig och lagade veganskt julbord med rotfruktsgratäng med svamptäcke, vegobullar med b la rött ris, kidneybönor, broccoli, ärtor samt kryddor m m, gravade morötter ("laxen")
och rödbetssallad.
Var hur gott som helst, rekommenderas!!
Jag åt även lite sill och ett ägg men är inte van så magen reagerar.
Inte lika gott som förr och vet att det inte är det bästa för mig (eller fisken).

På kvällen beslutade vi att gå över till syrran och hennes sambo där även mina föräldrar var.
Så det blev mycket skratt där, härligt :)
Men tröttheten tog över mig då jag även slocknade på soffan under dagen någon sekund här och där :))
Ligger dottern bredvid så känns det varmt och tryggt och då somnar jag lätt.
Mysko det där, då jag med vissa människor gör så.. ett fåtal ;)

Idag denna juldag har det varit lite full fart då jag b la har tvättat stor del av min klädgarderob då mycket där luktar gammal..*jag vet inte vad*.
Förstår inte vad det kommer ifrån och varför det blir så.
Skurade den också.
Tips mottages gärna :)
Men kvällen spenderas i soffan och få balans igen.
Utgången slopas och jag lyssnar på vad jag behöver.. sömn och lugnet.
Vänner/samtal och ev hitta min själsfrände skippas återigen, så kan det bli haha :D

Ta hand om er och God fortsättning på resterande dagar detta år :*

<3


  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar