söndag 18 december 2016

En promenad som kan ge en massor... ett djur som ger en mer än det anar...


Att uppmärksamma.. se o lyssna...
Trots att det är så vackert när man går utanför dörren kan jag ibland associera platser eller ting till en känsla.
På min väg för några dagar sen stod en snötäckt tom bänk.. en bänk där människor sätter sig för att vila eller samtala med varandra.
Min känsla just då kom med en sorg över människor som står utanför samhället, de som har suttit på denna bänk med ett liv och ett hopp.
Ibland släcks det hoppet...
På min väg fick jag även höra - God bless you <3
Så dessa ord får fylla dagarna då frustrationen kan komma, då när man känner ledsamhet över alla som inte har ett hem, eller de som lever i skräck och oro.

Det finns så mycket man kan göra som man inte har tänkt på.
Att bara se dessa människor, prata med dem, lyssna på dem eller ge något litet som de så väl behöver.
Man har trott man har varit långt ner i avgrunden då man ej haft pengar till mat osv, men jag hade iallafall ett hem och kläder.
Det finns de som inte har något än deras egna kroppar och på det psykologiska/fysiska obalanser eller beroenden som är svåra att ta sig ur.
Vi är alla ett, men världen ser tyvärr inte ut så.


Då till något annat.. detta med att kunna få vara själv på toaletten om mornarna..
här ska det gosas mest.
Får inte Luna det och jag stannar upp för en stund blir hon sur eller puffar upp min fot med stor kraft.
Älskade kanin, tack för djuren som ger oss så mycket.
Ni hjälper och ger mer än ni kan ana <3

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar