onsdag 7 december 2016

Genom dagar jag går...



Jag och mina mornar.
Nu har jag gjort mer fysiska yogapass en period om mornarna.
Mycket med sakralchakrat, psoasen (höftböjaren), ländryggen, hjärtchakrat och lite annat.
Och idag blev det ett holistiskt flowpass.
Det har känts bra men dock triggas min kropp en smula och mina icke existerande muskler :))
Men jag njuter i varandet, meditationerna och både i triggandet i kroppen då små delar varnar om kamp och i andningen som löser situationen.
Flytta min kropp lite hit och dit och allt blir bättre.
Man behöver bara lyssna och sedan förstå om signalen är att fly pga rädsla för något den inte är van vid, eller om man behöver ändra på något som ej är bra för en själv.

Är lite slut nu då man har varit igång endel.
Hälsade på brorsan och hans familj i Stockholm i helgen.
Det räcker med några timmar ibland när man umgås med många människor, men kul som vanligt var det att träffa alla och de nyinkomna i familjen.
Tänk att familjen kan vara så olik varandra.
Dottern och jag lever nog i en lite annan värld än resten av släkten haha.


Härom kvällen tog jag fram mina pysselgrejer och började med en ny drömfångare.
Med 90-tals musik i högtalarna och med lite dansryck i kroppen kom även dottern in för att göra mig sällskap..
Dans, sång, skratt och med lite kreativitet inombords fick vi en riktigt mysig kväll.
Kunde knappt sluta, och spotify gick varm :D
Vi pratar minnen från min ungdomstid och hur hon tänker och känner om saker och ting.
Det är så kul att kunna prata med sitt barn om ditt och datt och kunna vara som vänner också.
Men ibland behöver man avsluta det roliga för en god natts sömn och läkande.
Underbart att se dottern så pigg och att hon har så stor lust nu att vara social och hitta på saker och ting.. att hjärndimman har börjat försvinna mer och mer.
Det är stor skillnad sedan hon började gå hos kinesiologen.

Tiden före julen har nog aldrig varit så lugn som den är nu.
Ingen press och ingen stress.. här blir det bara mys och inga krav på något.
Vi tar den som den kommer, härligt är det!
Men det finns också saker som berör mig på olika vis, som tynger.. någon jag tänker extra mycket på just nu...

<3








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar