söndag 25 december 2016

Vardagen...


Det här med att handla ekologiska och naturliga råvaror och produkter när det är billigt.
Man sparar massor av pengar, och man slipper tänka och att det inte tar energi när man har ett lager hemma.
Nu är det fullproppat i skåpen men produkter till ekologisk tvätt, disk, hygien/hudvård och kosten. 



Gjorde även en ny variant av en vegansk lasagne i veckan samt grönsaksgryta osv.
Tänk vad gott det är med grönsaker :D

Före jul kom jag in i "vårda min kropp och själ för fullo" dagar för att inte låta någon som helst julstress komma till en. 
Morgonyoga (både nya och gamla yogaformer), meditation och ayurvedisk självmassage "abhyanga" från topp till tå njöt jag av om mornarna innan dusch, eller bad med epsomsalt etc.
Det är helt underbart att få beröring som vi så väl behöver, det är viktigt att älska sin egna kropp.
Det sätter även fart på flöden när man även trycker på olika punkter för organ eller för sådant som fastnat som frustration eller stress osv.
Dessa rutiner gör så mycket för mig och hjälper i vardagen.

Som vanligt rusar dagarna fram.
Jag bara älskar min och dottern samtal som kan vara i timmar.
Nu har hon frågat ut mig om män och relationer och berättat som hon alltid gör om sitt,
och det som händer i hennes liv och tankar.
Roligt ämne, och hon sa att jag hade bra erfarenheter om sådant där haha.
Har varit en salig blandning och mycket man fått lärdom om.
Faktiskt väldigt tacksam över det :D
Nu vet man vad man verkligen vill ha i en relation och även lärt känna sig själv på olika vis.
Allt för alltid något gott med sig just för att vi ska lära...
Hur det än har sett ut.

<3

  

  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar