fredag 2 december 2016

Vinterdagar...





Det snöar och jag sitter här inne och njuter av hur vackert det är och myset som kommer med det.
Träningsvärken ger sig lite till känna efter ett lite mer fysiskt yogapass igår morse för sakralchakrat.
Sa till dottern imorse att detta blir min död haha.
Är inte van med den fysiska biten och när de obefintliga musklerna måste aktiveras :))
Jag tar det i min takt och vad min kropp klarar av, viktigt att lyssna och få en balans.
Man ska aldrig gå över sig själv (trots att vi oftast gör det och det vi får beröm för.. galet anser jag)
Har varit en riktig träningsnarkoman förr i mitt liv och man trodde man mådde bättre av det.. flykt är väl mer sanningen, den dåliga självkänslan och adrenalinkickarna.
Ordet lagom och balans fanns inte.
Sedan blev det även ett sakralpass till på underbara Shanti mot kvällen, hur träffande var inte det?! :D
Få flöde i höft/psoasen och känna sin kraft i vattnet.. sina känslor och njutning.. ingen flykt eller kamp som stress osv i livet ger och då sätter sig just i psoasen..
Pigg blev jag och mer öppen på något sätt både i huvud och kropp.

Varit lite kreativ också, alltid en skön meditation.
En god värmande tomat,-linssoppa blev det till lunch igår och idag "Kadak Pachakkaya"- kikärtsgryta med blötlagda cashewnötter, istället för jordnötter som är lite bättre för min vata-pittaobalans.
Och jag bara fortsätter att vara.
Ger mig själv det jag behöver.

Min älskade familj här hemma ger mig så otroligt mycket.
Tänk att även en kanin kan ge en så mycket kärlek, skratt och tokigheter vareviga dag.
Var en mening med att hon för lite mer än ett år sedan skulle komma till oss.
Jag säger bara, Tack för livet.

<3


   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar