söndag 1 januari 2017

2017... År 1...



Jag välkomnar dig 2017, år 1.(Inom numerologi)
År 9 och det 2016 som jag utmanade mitt ego och gick emot min rädsla.
Då medvetandet tog en ännu större plats,då jag även lämnade "hur allt ska och måste vara" och gjorde min grej... att gå utanför boxen.
Hittade nya sanningar och känslorna fick rensas som allt annat inom mig.
Att dela mycket av vad man fick till sig samt tacksamhet och lärdomar som strömmade in var starka men som sedan fick lämna plats till mer harmoni.
Släppa taget... och öppna upp...
Att stå i sanning var mitt 2016.

Nu är det bara att gå vägen fram, för vem kan stoppa en att utvecklas eller göra livet till det man vill leva?..
Allt handlar bara om en själv och vilka val man gör.

Nyåret ägnades i frivillig ensamhet med lilla gos här hemma.
Dottern tog sig ut med vänner och dansade loss.
Är så otroligt stolt över henne och gläds med henne hur och var hennes år,-alla dessa dagar har tagit henne.
Hon hade det riktigt skoj och jag hade detsamma här på hemmafronten.
Det är så skönt att kunna känna så här trots att det är en helgdag.
Jag har lärt mig att vara bland en massa människor inte alltid behöver ge en glädje och det så många tror att man behöver för välmåendet.
Att vara i sitt egna sällskap kan ibland faktiskt vara bra mycket trevligare :D
Ensamvarg som jag är.
Om jobbiga känslor mot förmodan skulle dyka upp mår jag aldrig dåligt av dem, jag har lärt mig att låta även de få finnas då och då.

Men jag kan sakna... ibland har man försökt lite mer och faktiskt förklarat..
Det är svårt när man har förändrat så mycket, förstår det.
Vi är alla olika och det kan uppfattas olika för oss alla.
Ibland går det ändå inte fram och människor försvinner utan att jag förstår varför.
Men allt ska man kanske inte förstå :D :D
Då är det inte meningen att just de ska vara i ens liv just nu och det är också okej.
Det är tråkigt, men besvikelse eller ledsamhet är också något vi får lära oss om här i livet :D
Det kommer alltid att finnas.
Som sagt, vi känner olika i olika situationer, och saker kan dyka upp från det gamla.. präglingar och livet i sig som gör att dessa destruktiva och lite jobbiga känslor visar sig.
Arbetet med sig själv går vidare.
Allt har en mening och jag är tacksam att universum hjälper mig med det på olika sätt :)

Önskar er alla en ny härlig tid för utforskandet av Livet :*

<3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar