måndag 9 januari 2017

2017´s budskap...


Jag tycker det här året kommer bli lika spännande som de andra som varit.
Vad kommer det med?

De första dagarna på året fick jag en knuff av dottern av att det kan vara kul att testa en dejtingsida..hmm haha
Jag som varit så emot det trots att jag en gång i tiden hittade en av mina bästa vänner från en sådan.
Dessa kan vara bra om man som jag inte är ute i svängarna ofta eller inte har en arbetsplats som man kan få kontakter ifrån.. vänners vänner osv.
En kul grej när ens själsfrände inte har adressen och kommer och knackar på :))
Känslan inuti mig var stark att jag kunde lära mig något trots att jag ej söker någon direkt.
Personen kommer när det är dags.
Nåja sagt eller gjort..


Min nya vän.
Efter 18 år med min gamla hederliga Miele dammsugare som faktiskt håller än, dock är slangen och munstycket halvt trasigt, fick jag en ny vän.
Snygg, lätt och med låg ljudnivå.
Bra för allergiker, består av plast som kan återvinnas osv. Mycket bra.
Min gamla vän får stanna kvar som reserv eller något.


När man behöver öppna hjärtat för befrielsen ut från skuggan.. släppa sin frustration, oro, trötthet eller kanske en sorg.

Känna att man bor i sin kropp, att man vill bo där och släppa in ljuset, glädjen och kärleken.. medkänslan.
En låt för meditation som jag tycker om.
~ Sitter på ett sädesfält där stråna böljar stilla i brisen och drar sig mot solens strålar.
En humla leker där framför mig och en svala brer ut sina vingar i skyn.
Jag lägger mig leende på sädens varma täcke, på jorden som bär oss där mina rötter gräver sig djupare ner.
Låter solen få sända sin näring, sin energi och livskraft in under min hud och leta sig in i alla skrymslen som min kropp består av.

Jag är fri.. jag mår bra, och en dag till får jag leva i det liv som jag lever... <3

Nya lärdomar och nya erfarenheter, allt är välkommet.

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar