torsdag 26 januari 2017

Igår blir till idag och andra dagar... livet i en liten ask eller två...


~Softly, softly, the tender touch..
Awareness~
Har känt av detta under en tid och förstått att jag behöver dra mig tillbaka.
Inte "kämpa" utan bara finnas för att dra till mig det som ska komma.
Inte "kriga" för att det ska till en förändring i världen. 
Min kropp har låtit mig veta detta även den.
Vila och balansering är det som behövs för att åter kunna resa mig upp ordentligt igen.
Balans ja.. viktigt att ha den nu när världen är i ett skifte eller mer under utbildning för att inte gå för långt i våra känslor och tankebanor.
Vi prövas dagligen och det bevisas genom det som är i världen just nu.
Jag behöver min kvinnliga visdom just nu.. att ta det lugnt..lyssna och känna in djupt inom mig själv.
Att bara vara och välkomna det som är menat att komma...
Sålla det som börjar dra åt fel håll, det som känns fel.
Att kriga är inte det rätta.
Förändring och galenskaper sker ibland pga att vi behöver titta djupt in i oss själva och förändra vårt egna beteende, det vida dömande vi kan ha eller släcka våra rädslor en aning.
Vi behöver både den femenina och den maskulina balansen.
Hur de är och inte just kvinna/man.
Att inte brusa upp utan kunna se klarare/vidare och visa vad vi egentligen står för och vad vi behöver för att vi gemensamt ska kunna leva tillsammans på denna jord.
Det är inget spel eller egokrig som ska föra oss till en bättre värld eller ett bättre mående.
Det är Vi..våra sanna själar.. de oskuldsfulla rena som vi var som bebisar som ska styra våra liv.
Att ha nyfikenheten och passionen att få lärdomar..inte att hata och kämpa tills vi tar slut på oss själva.
Vi rör upp ett kaos av förvirring för vi triggas för lätt och med det blir det storm.
Vi behöver även lugnet som brukar finnas innan denna storm med i det hela ;)

Nu tar jag med lätt sinne (kan vara svårt ibland) tag i det min själ och kropp behöver för att fortsätta att växa.. en lång vila.
Det dimmiga och gråa idag (läs igår) speglar precis hur det känns just nu.. som att jag svävar runt och inte kan greppa tag i något specifikt...
Det är vackert och jag har glädjen inombords :) 

Dock idag börjar en konstig känsla sprida sig inom mig pga min utmattning.
En känsla jag inte haft på väldigt länge.. ett skrik och lite tårar på det skulle behöva lämna mig.
Vet ej varför, eller jo till viss del...
Ibland kommer något mörkt som vill ut från mig med :))
Inte något jag är van vid längre men det behöver få ta plats ibland det också.
Känner mig bara lite irriterad och jag vill bara vara i min bubbla som det känns just nu.
Jag är bara så fruktansvärt slut.
Yogan pallade inte min kropp att ta sig till idag, så kan det bli.

Hoppas ni får en skön kväll :*

<3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar