lördag 14 januari 2017

Livets möten och processer...

Det känns bra fast saker och ting är under förändring och som kan skapa ett omvälvande skalv.
Förstår att detta sker nu och jag följer bara med i flödet.
En vän som funnits med i bakgrunden på ett sätt får en paus.
Jag har under lång tid försökt förklara hur jag vill leva.. i sanning och ärlighet.
Jag kommer aldrig vara en hemlighet något mer i mitt liv.
En vän ska inte behöva vara det.
Jag tänker även på personen och den kvinna som lever med honom.
En lögn är ingenting som jag vill vara med om och att såra eller ta del av en flykt som någon gör för att livet kanske inte är på topp kommer jag heller inte vara delaktig i.
Tyvärr.
Men jag tycker om min vän ändå.
En dag... kanske
Vet ej om många delar min upplevelse och hur andra fungerar, men jag vill inte vara del av något dåligt som inte ens jag skapar.
Att vara sann är det som man mår bäst av.

Sakta droppar det av.. dessa saker som ska ersättas med det som ska vara och finnas för mig.
Det som gör mig hel och harmonisk.
Vi ömsar skinn då och då och ibland sker mycket på engång som det känns, fast bollen har varit i rullning länge.
Men jag känner mig relativt trygg i processen då jag har lärt mig att handskas med mycket som kan vara jobbigt.
Nu känns det inte så, för det är en mening med det hela.

Jag är otroligt lycklig att se dottern just nu.
Från att ha varit så pass utbränd, haft Epstein Barr viruset som snart är väck (det som kallas till viss del ME-viruset då många med ME har det), lite candida och en hel del annat som gjort henne till en helt annan människa.
Obalanser som nu är på väg att läka.
Nuförtiden har hon orkat vara social mer än någonsin, orkat mer i skolan och i hemmet och är glad mest hela tiden.
Hon har även börjat yogat mer regelbundet och det skapar ju också läkning.
Känner så själv, behöver yogan och meditationen helst varje dag, antingen en kvart eller över en timme, och det blir en skön rutin.. något som hjälper mig att handskas med livet på ett bra sätt. 
Hon tar bort rädslan och träffar nya personer, sådana människor som delar hennes intressen och är mer lika henne.
En stolt mor och är så glad för hennes skull då saker inte har varit lätta att leva med <3
Vi delar massor av lika erfarenheter under exakt samma ålder.
Någon mening med det med.

Ja livet det rullar på.
Tystheten från mig är större just nu, för jag är i en fortsatt läroprocess och jag orkar inte längre uttrycka mig som jag har gjort.
För vem lyssnar på det som läker mig och dottern? :))
Vi är på en fantastisk resa som jag ändå vill få nedskrivet någonstans, och om någon är intresserad av den så är jag öppen och delar, därav bloggen.
Jag skäms fortfarande inte med saker som vi alla går igenom.
Men jag går mer utanför boxen och vill hitta de där sätten och det där som livet vill lära oss men som vi aldrig egentligen lyssnar på eller ens ser.
Sån är jag ;D

Haha kom att tänka på den person som jag hade en kort kontakt med.
Efter någon dag var det visst jag som inte kunde vara utanför boxen fick jag höra, och det var riktigt skoj :))
(Ni som känner mig och vet hur jag är)
Och jag var lugn, tro det eller ej med min pitta-obalans och frustration för personer som säger "lilla gumman då" och så när det inte passar...
Jag sa hela tiden, ja vi alla är ju olika och det är okej, men så här är jag och så här lever jag Just Nu.
Alla passar bara inte ihop, så är det.  
För mig var detta roligt, andra förstår det kanske inte men det är också okej för mannen är inte sämre på något sätt för det då vi inte ser saker på samma sätt, lever olika eller kanske går med olika obalanser.
Kan bara säga att jag inte blev ett dugg intresserad på det planet...

Nåja jag väntar på nya erfarenheter och tro mig, jag älskar att möta nya människor och alla olikheter.
Vi kan få upp ögonen med mycket genom att lyssna på varandra :)

Önskar er en riktigt fin fortsatt helg :*

<3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar