lördag 21 januari 2017

Så här i vinterdagar...



Här pågår det läkning, studerande och upplevelser som gör gott i det lilla.
Den här vintern går hur bra som helst att leva i när det finns så mycket i det "tråkiga" (som inte är tråkigt egentligen) och vardagliga som fyller ut mina dagar.
När man skippar de där måstena och ser på det på ett annat sätt och sen inte gör saker för att fly, då sitter jag hellre hemma och njuter av det som kommer, om det kommer ;))
Livet det flyter och jag flyger högt över ytan trots mitt simpla liv.

Att läsa böcker var något jag för några år sedan ej kunde göra då jag fick läsa om varje rad tusen gånger för att få in det i huvudet, och på det kom "ME-migränen".
Nu njuter jag av varje sekund och av varje bok jag plöjer igenom.
Lever mig in i alla de världar som finns.

Senaste boken kändes lite tung i vissa fall, blandat med glädje.
Att läsa om oärlighet men också att förändra och göra det som ens egna kropp och själ behöver.
Lögner i både relationer och i livet mot sig själv och andra gör en aldrig gott!!
Man vill inte såra... men var hellre ärlig om vad man tycker, känner och vill än att dra alla dessa lögner.

Jag själv jobbar på en balans med att vara ärlig i allt utan att såra eller spegla/trigga någon eller vara osann mot mig själv.
Vill så väl men kan bli så fel.
Livet är en lång skola :D



Vackert som en saga.
Vilken gåva de har dessa is-, och snökonstnärer.

Efter tacksamma "aktiva" veckor (mer än jag brukar göra och klara) så säger nu kroppen stopp för ett tag.
Har träffat gamla arbetskompisar b la och haft trevligt samtal så det sociala har också fått utrymme samt fixat mycket med hemmet och lite sådant.
Tar liksom en dag i taget och minns knappt vad jag gjorde igår och det känns fint det.
Att bara leva dag för dag och känna efter vad man behöver och vill just då.
Bra detta för min läkning.

För första gången på länge är man nu själv i oasen då dottern spenderar helgen i Hufvudstaden.
Behöver träna på det med, att inte ha alla samlade om nätterna här hemma.
För tiden går snabbt och snart är hon utflugen ur boet.

Fin lördag till er och ta hand om er på bästa sätt som bara du kan :*

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar