måndag 6 februari 2017

Processen... vardagen... sköna stunder...


Jag är i en process, och just nu har jag även gått emot min inre röst lite genom kosten.
Med detta och all fysisk aktivitet,och då menar jag vardaglig motion och sysslor osv osv som jag har kunnat gjort i större utsträckning under några månader har tagit ut sin rätt.
Det är ändå så skönt att förstå till största delen vad symptomen varnar om när man läser om dem (ayurveda) och känner vad som är felet etc så stämmer allt.
Genom att man har blivit medveten om detta så känns/går allt så mycket bättre.
Det försvinner när jag gör rätt.. gör om, gör rätt haha och tänk vad klockrent det är med hur kropp och själ reagerar på vårt leverne.

Under en tid nu så har jag dragits till att få lite böcker lästa igen.
Det har blivit Mikael Bergstrands böcker, de två sista i trilogin om Göran och hans indiska vän Yogi med alla äventyr och klokheter.
Ni som ej har läst eller sett första delen " Delhis vackraste händer" så gör det :)
Längtar så tillbaks till Indien.
Så med min stora mjuka kudde och två nya varma täcken kan jag mysa ner mig när det behövs.


Hon här... vår älskade busiga, bortskämda (med kärlek), mysiga Luna har varit nära nära.
Lagt sig där jag har befunnit mig och pussat och gosat med mig mest hela tiden.
Hon kanske har känt av hur jag mår.. hur min kropp har behövt kärlekshealing..
Hon är verkligen speciell denna tös med stor personlighet och hon håller mig sällskap nu när dottern far till Hufvudstaden då och då och har sitt liv rullande.
Vad skulle man ha gjort utan denna fina böna?! :D <3


Utrensningen från hemmet tar heller aldrig slut.
Två "nya" secondhandstolar har fått sin plats då de gamla for ut.
Nu börjar det mer kännas som min oas.. en plats där jag kan njuta av vackra föremål i mitt synfält.
Ja min obalans över föremål som inredning finns fortfarande kvar så smått.
Mina tankar är inte lika som förr dock då jag var så rädd om grejerna att det blev ett kontrollbehov.. vi människor äger ju ingenting egentligen och att hålla så hårt om sina saker är just en obalans.
Nåja jag är fortfarande mänsklig... ;D

<3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar