måndag 6 mars 2017

Att så ett frö...




~ Jag anser att människan är natur, naturen/människan.. en enhet.
Om den får chansen, kommer naturen alltid tillbaka till oss.
Vi kan skydda det som finns kvar och återskapa det som gått förlorat.
Tänk om du kunde förändra världen, åtminstone lite grann..
Jag började med att så ett frö. ~

/ Mary Reynolds (en av tidernas främsta trädgårdsdesigner som arbetar med att skydda den vilda naturen)
Från filmen "Dare to be wild"

Att så ett frö... jag har ibland tvivlat på mig själv så smått.
Eller mer undrat vad det är jag håller på med, samtidigt som jag tror på mig själv att detta sker av en anledning och är så klockrent då det både hjälper och jag ser sammanhanget i.
Jag får till mig saker hela tiden, och mina faser med lärdomar förändras som en bildserie framför mina ögon och inom mig.
Ibland får jag fram samma bild flera gånger för att förstå.

Jag utvecklas som människa som vi alla gör, vi har bara olika resor.
Något har viskat till mig många gånger.. du ska få lärdom och skriva om det här, dela det..  så ett frö.. och samtidigt sår det även frön i mig som vill få rätt näring för att växa.
Jag har matats och fått till mig samma saker från olika håll under flera år nu, eller egentligen hela livet fast jag inte såg det riktigt.
Det har med rasande takt de senaste åren rullat in som på ett löpande band av en massa som jag ska ta tag i och få lärdom om.
Ibland hänger jag nästan inte med.

Men bara dessa två dagar som varit har just orden.. Så ett frö, kommit till mig på olika vis.
Så jag fortsätter att så frön i mig, dela det som kommer på min resa med lärdomar i livet oavsett om någon vill ta del av det eller ej.
Jag är bara tacksam att få leva, och allt detta har nu blivit min egna dagbok..
Min livsresedagbok.

Filmen "Dare to be wild" (Autocorrect tyckte dåre, kanske det jag är :)) ) är så otroligt vacker.
En värld jag vill leva i.. det vilda och naturliga..

<3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar