måndag 6 mars 2017

Övning ger färdighet...


Dagar att vara tacksam för finns hela tiden.
Det är så mysigt att sitta i köket med dottern och pyssla lite, samtala och sen dra sig till soffan för att dra mystäcket över sig, sätta på en god film samt inta dessa mumsiga linschips med kombucha.

Jag har en stor del av livet haft mat som en destruktiv känslogrej.
Jag älskar att äta, men det är dock inte bra för min kropp att låta tarmarna osv ständigt jobba för att tillslut krackelera.
Det är detta jag tränar på, hela tiden...
Varför tugga på något, är jag verkligen hungrig, vilka känslor kommer med detta, vilka obalanser gör mitt sug på de olika sakerna...
Tänk att vissa konsistenser gör en "lycklig", som att tugga på chips.. har dock inget sug längre trots att vanan gör att jag vill ha det på något sätt.
Det är gott ja men inte bra.

Man tränar och får lärdomar/erfarenheter så länge man lever.

<3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar