måndag 15 maj 2017

Från 2017-04-24...


Att vara hemlig...
En tanke och känslor kommer till mig, alltså lever jag.
Jag kan med mina händer röra och känna min kropp, alltså finns jag och andra kan se mig.
Jag har inte alltid fått höras men sakta börjar även mina ord ta form utanför mitt inre.
Jag låter oftast mina inre tankar och känslor få komma ut till andra, öppen och naken så ingenting stryper mitt inre flöde.
Så att jag lätt kan ta mig fram utan att bli missförstådd eller själv må dåligt av allt vi oftast samlar på oss i livet, för vi alla tampas med lika eller liknade saker hela tiden.. ingenting är konstigt.
Jag kan gång på gång vara rak och ärlig och tala om att jag vill vara sann mot mig själv som andra, kan även be om ursäkt om något jag säger tolkas fel och att jag Aldrig mer kommer vara en hemlighet för Någon.
Jag är Jag.. en själ, en människa med otroligt mycket känslor, en kropp som bär Mig och som jag mer och mer börjar älska trots alla obalanser den har givit mig, det som präglat mig genom åren och som jag accepterar som den är just nu eller imorgon...
Respektera att jag är någon, precis som Du.
Det är inte rätt mot Mig, Dig eller någon annan att komma med lögner.
Hur vill Du bli behandlad? 
Hur vill Du leva, i en lögn med dig själv och andra?

Fråga mig om något är oklart eller det du undrar över, jag svarar.
Respektera att jag inte vill vara en hemlighet, för vänskap (eller vad det nu kan vara) är inte hemlig, vi är inte osynliga och jag är ej en låtsaskompis.
Är det så svårt för oss människor att leva i sanning och ärlighet med oss själva som mot andra??
Jag mår iaf dåligt av det, och vill bara att andra ska förstå att jag vill vara sann och att saker skadar om vi inte kan kommunicera och faktiskt stå upp för oss själva, vänskap, kärlek eller vad det än är.
Dags att ändra på detta nu kan jag tycka.

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar