lördag 20 maj 2017

Fredagsmys och balansering...


Dagen igår började lite så.. att få vakna efter en liten känslostorm med tårar som har velat ut och en kropp som reagerar...
Sortera tankarna av vad som är det sanna och det som är egots.. den som vill en illa och inte ser livet i dess rätta ljus.. det får mig att skifta min ledsamhet, tomhet och frustration till förståelse och ett mer lugn.
Det ville säga mig något, om mig själv.
Det är en av många övningar för att göra det rätta och hitta det sanna i mig , det som gör mig välmående och som får mig att vara den jag vill och ska vara.
Ibland behövs det smällar och en omskakning för att se det och bli medveten om att det är dags att förändra lite igen.
Den holistiska yogan gjorde sitt i förrgår med att känna och vara i sin kropp under huden.. vara medveten om energier och känna av.. att rensa ut det som ligger lagrat i höfterna.. balansera sakralchakrat.. älskar´t!!

När man har svårt att hitta någon att bolla tankarna med och som även förstår mina ord eller inte vill vara till belastning för någon (sådan är jag), då brukar jag föra ett samtal med mig själv och gå in i en tidnings/boks värld där man kan få de kloka råd som man egentligen redan hade inom sig.
Eller meditera.. meditera är bra.
Man behöver få dessa visheter på repeat för att ibland åter komma i balans.
Lätt de kan sväva bort en bit när egot vill ta över makten.
Ger mig själv en kram och den kärlek man så väl behöver .. 
*Jag finns här för dig.. alltid*


Sommarväder och god hälsosam mat går inte av för hackor.
Under all tamari/tahinisås, tofu och blötlagda/brynta cashewnötter så finns ångkokta grönsaker i olika färger och fullkornsris.
Hur gott är inte det i värmen?!

Kvällen igår bestod inte bara av balansering och vila.
Tog mig över till syrran också för lite balkongmys.

Nu ny dag lite gott och blandat :)
Ni får ha en härlig lördag :*

<3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar